Author Topic: Problem med att ändra "SIP Contact" under Radio Settings...  (Read 5093 times)

SM6WZR

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Hej!
 Det gäller kontrolländen..
Har ett problem som jag inte komer ur  :(

Allt fungerar bra när den sitter och kör utanför mitt eget lan, tex via 3G-router.

Nu ville jag köra internt på mitt eget LAN och behöver således ändra adress på SIP Contact.
Jag har idag satt en dns-adress i fältet, men när jag försöker ändra på detta och klickar på Apply, så startar RRCn om. Det skall ju komma upp en extra knapp som man skall trycka på innan.
Efter omstarten så står den gamla adressen kvar.....

Hur kommer jag ur detta, går det att ändra via Telnet tex...
73
/Johan

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3005
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Hej

Jag har aldrig hört talas om nått liknande, undrar om du fått in nått skräptecken på SIP-contact raden. Det går att ändra via telnet. Anslut tryck s och sedan 1, sedan kan du stega genom alla settingarna och ändra, men finns det nått skräp tecken där kommer det nog att bli tokigt i alla fall när du kommer till den raden. Löser det inte sig så så är det factry default settings som gäller, förmodligen enklast att göra det redan från början.

73 de micke

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Menar du att inställningssidorna saknar Submit-knapp? Det låter isf märkligt, som om din webbläsare inte vill visa dem. Förresten ska ju klick på Apply starta om RRCn, vilket däremot inte klick på Submit ska göra. 
Always include type of hard/software and version when asking for support.