RRC-Micro PC Client på Svenska > Allmän diskussion

PTT problem

<< < (2/3) > >>

SM0HXB:
Hej Micke

Nu har jag avinstallerat och installerat versionerna 1.4.0 , 1.5.0 , 1.5.1 , 1.5.2
Med 64bits versionen av 1.4.0 fungerar TX knappen som den ska, men från ver 1.5.0 så fungerar den inte.
Jag är inte så jätte aktiv, (lyssnar mest), så det är väl därför jag inte upptäckt detta tidigare.

Jag har en laptop till som jag kan prova på imorgon. Den har W7 Pro 32Bit.

Mvh
Göran

sm2o:
Hej

jag har provat på både 32 och 64 bits Win 7 och det funkar så det är nått annat som strular. Roland kankse kan hjälpa er till veckan

73 de micke

SM0HXB:
Jag ska i alla fall prova på min andra laptop imorgon. Funkar det där så är det något knas med min radio laptop.

Men det är inte hela världen. Ver 140 fungerar ju som det ska, så jag sitter inte i sjön.

Ha en trevlig helg

Göran

SM0HXB:
Hej Micke

Nu har jag provat på min andra laptop. Där fungerar PTT'n som den ska med version 1.5.2.

Så då är frågan vad som gör att PTT knappen inte fungerar med version 1.5.0 och uppåt på min radiodator.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Göran

SM0HXB:
Hej Staffan

Jag undrar om du har kunnat lösa ditt problem med PTT knappen?  och i så fall hur?

Jag har samma problem med min knapp från version 1.5.0 till och med 1.5.3.
Tyvärr räcker inte mina datakunskaper till för att lösa detta. Så jag får hålla mig till version 1.4.0 som är sista versionen där PTT'n fungerar på min dator.  Lite synd, eftersom jag gärna vill kunna använda Kenwoods eget program istället för HRD.   

/Göran

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version