Author Topic: Det som saknas i Webswitch  (Read 5664 times)

Göran

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
    • Email
Det som saknas i Webswitch
« on: 2012-05-04, 17:22:19 »
Måste bara först säga att Webswitch är en helt suverän produkt till ett rimligt pris!

Det enda jag saknar ordentligt när man flyttar tempgivarna från LogTemp som jag haft dem inkopplade på tidigare, är historiken.
Det behöver inte vara så avancerat men en enkel graf över senaste dygnet saknar jag verkligen.

Finns det någon som har en ide om hur man ska lösa det? Har inte lust att dra dubbla nät och dubbla givare överallt.
Har någon ett program som hämtar värden från Webswitch och skapar en graf?


Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Det som saknas i Webswitch
« Reply #1 on: 2012-05-05, 16:38:13 »
Tankar på loggning har definitivt funnits tidigare. Det är dock inget som så lätt låter sig klämmas in själva Webswitchen, utan bör nog isf hanteras av ett separat program på nån server som hämtar temperaturerna och sparar dem så de kan presenteras på önskat sätt.
Always include type of hard/software and version when asking for support.

nilrog

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 71
    • View Profile
Re: Det som saknas i Webswitch
« Reply #2 on: 2012-05-11, 07:34:16 »
Ett alternativ vore att bygga in stöd för att skicka ut data direkt från webswitchen till t.ex. https://cosm.com/ (f.d. pachube.com).

Jag använder det för att logga div. saker, även från webswitchen, fast då via ett cronjob på en server som ändå snurrar 24/7.

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Det som saknas i Webswitch
« Reply #3 on: 2012-05-11, 10:14:26 »
Ett alternativ vore att bygga in stöd för att skicka ut data direkt från webswitchen till t.ex. https://cosm.com/ (f.d. pachube.com).

Jag använder det för att logga div. saker, även från webswitchen, fast då via ett cronjob på en server som ändå snurrar 24/7.
Verkar som en intressant grej det där! Tål att grunnas på!
Always include type of hard/software and version when asking for support.