RRC-Micro PC Client på Svenska > Allmän diskussion

Rotator CDE CD-44

<< < (2/3) > >>

sm2o:
Hej

Nej över poten i rotorn, du kan ju mäta med en vanlig voltmeter att du får en spänning på 0-12V ca när rotorn vrider sig

3 de micke

sm7clm:
Hej Micke och tack för info!
Vid nästa besök hos min hyresvärd (för radio och antenn) nere på södra Öland, ska jag ansluta detta par över potten!

Han ringde mej i går inför  NAC-testen, då jag lyssnade på några fyrar och var förbannad över att det hördes oljud från radion!
Är detta möjligt då jag har en högtalare inkopplad i phones-uttaget på kontrollpanelen på den delade IC-706:an???
Vad är fel?
73
Lennart

sm2o:
Hej,

Det är olika vad vi betraktar som oljud, Om jag inte minns fel så är det så att om du inte har högtalare eller lurar kopplade till kontakten på Kontrollpanelens front så låter högtalaren i radion. Dvs om du bara kopplat högtalaren till RRCns front.

73 de micke

sm7clm:
Hej Micke,

Problemet med noise (oljud) hos min kompis på södra Öland, där jag har radiodelen, är nu löst genom att jag kopplat bort den inbyggda högtalaren i 706:an.
73 de sm7clm
Lennart

sm7clm:
Hejsan,

Jag har nu fått allt att funka, med Rotator Kontroll 1216L!

Jag har inte gjort någtra finjusteringar ännu och har en diff på 17 grader för lite, som kompasvisaren visar på web values!
Skall jag gå in på länken " Fill in missing calibration settings och markera samtliga värden från CCW 180 grader och vidare till 270, 0, 90 och 179 grader??
Tacksam för info
73
Lennart

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version