Author Topic: Hittar inte menyn "Monitoring"....  (Read 2883 times)

sm2sxa

• Newbie
  • *
    • View Profile
Hittar inte menyn "Monitoring"....
« on: 2012-10-06, 18:12:04 »
Jag vill ha ett meddelande om strömmen går på stugan och blev glad då webswitchen verkar ha en funktion som heter monitoring. Jo, jag ska batterimata webswitchen och router/modem så det borde fungera....

Men, jag hittar inte menyn där man ska ställa in grejerna för eposten. Har den trillat bort i hanteringen?
/Urban -SM2SXA

Jan (Microbit)

• Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
Re: Hittar inte menyn "Monitoring"....
« Reply #1 on: 2012-10-08, 10:41:33 »
Hej,

Jag antar att du har en "extended" version av Webswitchen? För då ska den finnas i gråa menyn till vänster. Om man har uppgraderat firmware från en som inte hade det så behöver man ladda om huvudsidan(eller tömma cachen) i webbläsaren.
Always include type of hard/software and version when asking for support.

sm2sxa

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: 2012-10-08, 14:22:47 »
Nope, funkar inte. Se bifogad bild.

Jan (Microbit)

• Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: 2012-10-08, 15:08:34 »
Vilken historia har din Webswitch? Har du köpt den nyligen eller har du uppdaterat den från en äldre version än 2.9?

sm2sxa

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: 2012-10-08, 15:45:15 »
Den har trots sitt korta liv en relativt lång historia. Låt mig förklara. :)
Pratade med Micke på telefon för ca 3 veckor sedan om att jag tänkte beställa via webben men att min dator krånglade. Han antog väl att det var en standard jag ville ha så han skickade en sådan direkt till mig utan att jag egentligen han fatta det. (Bättre service än möjligt alltså :D ) .

Utan att veta att Micke hade skickat en på posten beställde jag någon dag senare en extended på webben. Han mailade och frågade om jag skulle ha 2, vilket jag inte skulle. Då hade han alltså skickat en standard som redan låg i posten men jag ville ha en extended. Micke inhiberade webbordern och bad mig maila serienumret på den jag fick (2056) så skulle jag få instruktioner hur man uppgraderar.

Fick burken, provade konfig med USB på jobbardatorn (Lenovo T500 W7) utan framgång. Tog hem den till en gammal Dell-burk med XP och då gick det bättre. Uppgaderade till 2.8 och öppnade till extended enligt Mickes instruktion. Mnjo, några funktioner tillkom men inte meddelandegrejen. Uppgraderade senare till 2.9 men utan att meddelandegrejen har vågat visa sig. Har därefter beställt, men ej hunnit få, tempgivare. Har dessutom laddat hem Androidappen och hunnit testa lite. Snart så ska den till sommarstugan för att göra en skarp insats men meddelandegrejen saknas ju så därför så avvaktar jag lite med installationen.

Väntar nu med tillförsikt på vad som hända skall.

Jan (Microbit)

• Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: 2012-10-08, 15:59:48 »
Det som ska hända är att vi måste "låsa upp" ännu lite mer i den än vad Micke gjorde ;) Har du den åtkomlig från Internet så maila mig adressen, om inte så meddela det också så fortsätter vi därifrån.