Author Topic: Manuell tidsinställning  (Read 5437 times)

Rikard Ågren

  • Newbie
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Manuell tidsinställning
« on: 2012-12-09, 19:38:19 »
Okej tredje försöket, moderator får gärna ta bort mina tidigare poster i fel forumdelar :)

Jag kör min Webswitch enbart på ett lokalt nätverk och har ingen koppling mot internet

Vad jag kan se så finns ingen möjlighet att kunna ställa in tid manuellt (går endast över nätet med tidsserver). Detta gör att jag inte kan använda mig av funktionen för ljusstyrning baserat på solens läge

Går det att ställa in tiden manuellt på annat sätt? Om inte, varför saknas den basala möjligheten?

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Manuell tidsinställning
« Reply #1 on: 2012-12-10, 12:03:39 »
Den "basala" funktionen saknas för att den är en Internet-produkt som främst används för fjärrstyrning och då har man i 99,9% av fallen tillgång till en NTP-server. Du kanske kan installera en lokal NTP-server på någon dator i ditt nätverk?
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Rikard Ågren

  • Newbie
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Manuell tidsinställning
« Reply #2 on: 2012-12-19, 19:15:52 »
Det är ju såklart en möjlighet men inte aktuellt just nu

Hur svårt är det att få till den möjligheten? Skulle det kunna bli en feature request? Min tanke är att man då skulle kunna använda Webswitchen mer stand alone. Som elektriker kan jag se flera tillfällen då den skulle bli användbar med den funktionaliteten

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Manuell tidsinställning
« Reply #3 on: 2012-12-19, 19:59:19 »
Om du som elektriker kan fixa en order på säg 100 Webswitchar så händer det grejer på nolltid, haha! Skämt åsido så är det iofs möjligt att fixa, men den saknar batteribackup så om man inte fixar extern matning under strömavbrott så står man där med felaktig tid i alla fall.
Always include type of hard/software and version when asking for support.