Author Topic: KOBLE RRC CONTROL TIL LOKAL PORT PÅ PC I BRO MED TRÅDLØST NETTVERKKORT  (Read 4898 times)

LA4ESA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
    • Email
Jeg forsøker og har forsøkt mange ganger, uten å få løst følgende:
Ønsker å koble RRC control til lokal tilkobling på laptop.
Jeg har opprettet "bro" mellom trådløst nettverkskort i laptop'n med lokal tilkobling samme sted.
Har også koblet RRC control til laptop med krysset ethernett kabel.
RRC control får ikke hentet noen IP adresse for å komme på nett.
RRC control er satt til DHCP.
Noen ganger får jeg melding om at det er en IP konflikt.
Har også forsøkt å endre IP adresser i RRC controll og slå av DHCP, men dette fungerer heller ikke.
Noen som har noen gode råd???

73 de LA4ESA, Per

oz1rh

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 106
    • View Profile
Hej Per,

Jeg har haft det du prøver til at køre, men det er en besværlig løsning. Køb et Wifi interface til RRC'en, det er nemmere. 

Du har ikke skrevet hvilke IP adr du bruger, så det er ikke nemt at gætte på hvad der er galt.  Siden du af og til har duplicate IP adr tror jeg du har noget DHCP kørende som tildeler IP adr der er i brug på et andet net.

Hvis du laver bridge skal ethernetinterfacet køre på andre IP adr end det trådløse net, f.eks.:

Det trådløse net     192.168.0.1-255 GW 192.168.0.1
Ethernetinterfacet  192.168.1.1-255 GW 192.168.1.1

Bridgen skal laves uden firewall, men det ordner Windows så vidt jeg husker (det er derfor det hedder en bridge).

Jeg foreslår at du ikke bruger DHCP på ethernetinterfacet, men giver både ethernetinterfacet og RRC faste IP adr  192.168.1.2 og 192.168.1.227

En anden mulighed kunne være at køre det hele på samme net og sikre at det trådløse net's DHCP ikke uddeler de faste IP adr som ethernetinterfacet og RRC har.  Altså DHCP 192.168.1.2-199 på det trådløse net og ethernetinterfacet og RRC faste IP adr 192.168.1.200 og 192.168.1.227 Jeg tror det er nemmere end at lave bridge. Under alle omstændigheder kan du teste netværkssetuppet fra en DOS-boks med ipconfig, ping og tracert (virker under XP).

Hvis du ikke får det til at virke så skriv alle de IP adr du bruger, dvs. hele netværkssetuppet.

73, Palle, OZ1RH
www.oz1rh.com

SM5DXU

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Hej Palle!

Jag har precis försökt göra som LA4ESA, men lyckades inte få ICS att fungera.

Hittills har jag använt WiFi interfacet till Control RRC och det fungerar fint, men våra smartphones tappar WiFi-anslutning till routern varje gång jag stänger RRCn och då måste jag starta om routern.

Datorn tappar inte WiFi-anslutningen. Märkligt.

Har du någon förklaring till routerproblemet?

73 / Göstha, SM5DXU