Author Topic: RADIO "ON" i radio RRC  (Read 3781 times)

LA4ESA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
    • Email
RADIO "ON" i radio RRC
« on: 2013-06-16, 20:28:43 »
Jeg har helt siden versjon 2.59 kom kjørt den og hele tiden har det vist følgende informasjon under "Status", Radio: står til ON, uansett om radio er av eller på.
Jeg gjorde en oppgradering av firmware nå den 15/6, til versjon 2.72, men radio står fortsatt til ON.
Hva skyldes dette??

Jeg bruker ICE i radio enden. Abbonementet gir meg 8Gb pr. mnd i ned/opplasting. Den siste tiden har det gått en del GB ut/inn gjennom modem/ruter.
Jeg har gjort en del tester ved å koble utstyr til/fra i et forsøk på å finne ut hva som trekker på kvoten.
Det kan se ut som det er RRC boksen.
I et forsøk på å stoppe at RRC radio boksen står og "lytter" etter RRC controll boksen, har jeg satt RTP Tx mode til: squelch.
Noen andre som har opplevd tilsvarende?

73 Per LA4ESA
73 de LA4ESA, Per

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: RADIO "ON" i radio RRC
« Reply #1 on: 2013-06-16, 21:36:20 »
Hej
Om det är en TS-480 du använder så indikeras alltid "radio status = on" det beror på att ingången för "radio status" är kopplad till 8V matningen till Frontpanelen och i TS-480 är denna alltid aktiv. I tex IC-706 så försvinner matningen till frontpanel då radion slår av. Så det du ser är helt normalt om du kör TS-480. I övrigt vet jag inte riktigt vad du frågar om. Radio-RRCen förbrukar inga data genom att lyssna efter Control-RRC. Lite data går dock åt för att hålla kontakten med DDNS server om du använder den funktionen, men det är försumbart.

73 de micke


LA4ESA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
    • Email
Re: RADIO "ON" i radio RRC
« Reply #2 on: 2013-06-17, 07:52:21 »
Hei Micke
Takk for svar, ja jeg bruker TS-480, så da er alt ok.
Jeg bruker også DDNS, men forstår at det allikevel går lite data. Det har i perioder blitt lastet OPP 400 - 500 Mb i døgnet. Jeg vet da ikke hva det skyldes, men det har stått stille nå det siste døgnet.
Uansett, takk for svar. Jeg finner ut av dette med datamengde ut/inn.

73 Per LA4ESA
73 de LA4ESA, Per