Author Topic: Set Up Manager  (Read 2908 times)

SM4DXO

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
Set Up Manager
« on: 2013-11-29, 11:02:55 »
Laddade ned senaste versionen av Set Up Manager och fick  följande resultat när jag skulle spara Setup! Löste problemet med en äldre version på annan dator. Orsak?
73!
Mats-Ingvar

Jan (Microbit)

• Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
Re: Set Up Manager
« Reply #1 on: 2013-11-29, 13:26:48 »
Du har v2.41 i RRCn? Kan du ta en skärmdump på inställningarna också?
Always include type of hard/software and version when asking for support.

SM4DXO

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: 2013-11-29, 14:07:50 »
Antar Du menar inställningar för SetUpManager. Bifogar bild. RRC har 2.41. Det blir samma resultat oberoende om jag ändra något eller inte när jag trycker på spara.
« Last Edit: 2013-11-29, 14:09:42 by SM4DXO »

Jan (Microbit)

• Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: 2013-11-29, 15:57:51 »
Fann två saker:

1/
2.41 är så gammal RRC-version att det finns flera USB-relaterade problem i den. En del fixades i 2.46 och ytterligare saker i senaste 2.75:an. Ju nyare/snabbare PC just större risk att version äldre än 2.75 kan strula.

2/
Setup Managern hanterar inte korrekt version äldre än 2.65. Kommer att vara fixat i nästa version.

Är det nått särskilt skäl du har att inte uppdatera din RRC?
Always include type of hard/software and version when asking for support.

SM4DXO

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: 2013-11-29, 17:18:56 »
Nja .... har kanske inte tänkt så långt eftersom det fungerar så bra i befintlig utgåva!! Är det någon anledning att uppdatera? Har tittat lite på uppdateringsstatistiken, men .... Är nyfiken på  K3 twin och då får jag lov att uppdatera burkarna. Håller också på att titta på hur man på ett enkelt sätt skulle kunna koppla om enheterna mellan IC-706 och K3/0. Kan ju fråga Dej om man kan använda en vanlig RJ45-splitter till AUX/MIC eller om man måste hitta på ett annat sätt. Blir också en extern lösning för att koppla om den invändiga byglingen mellan IC-706 och K3. Lite funderingar!! För IC-706 använder man ju AUX/MIC för inkoppling av fronten och för K3/0 är mikrofonen ansluten där. Fungerar det inte med mikrofonen ansluten till K3/0-s mikingång i stället. Om inte, fungera mikrofoningången om man har en K3/10. Då slipper man ju fundera på AUX/MIC-uttaget, mellan IC-706 och K3. Som jag kan se så finns det ingen annan lösning på mikrofonanslutningen än den som finns i RRC-manualen.
« Last Edit: 2013-11-29, 17:54:44 by SM4DXO »

SM4DXO

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: 2013-11-30, 11:28:10 »
Nja .... har kanske inte tänkt så långt eftersom det fungerar så bra i befintlig utgåva!! Är det någon anledning att uppdatera? Har tittat lite på uppdateringsstatistiken, men .... Är nyfiken på  K3 twin och då får jag lov att uppdatera burkarna. Håller också på att titta på hur man på ett enkelt sätt skulle kunna koppla om enheterna mellan IC-706 och K3/0. Kan ju fråga Dej om man kan använda en vanlig RJ45-splitter till AUX/MIC eller om man måste hitta på ett annat sätt. Blir också en extern lösning för att koppla om den invändiga byglingen mellan IC-706 och K3. Lite funderingar!! För IC-706 använder man ju AUX/MIC för inkoppling av fronten och för K3/0 är mikrofonen ansluten där. Fungerar det inte med mikrofonen ansluten till K3/0-s mikingång i stället. Om inte, fungera mikrofoningången om man har en K3/10. Då slipper man ju fundera på AUX/MIC-uttaget, mellan IC-706 och K3. Som jag kan se så finns det ingen annan lösning på mikrofonanslutningen än den som finns i RRC-manualen.
Har nu uppdaterat programvaran i båda burkarna och konstaterar att Set up manger fungerar! Kanske får svar på mina andra frågor? Frågar man inte så får man inte veta något eller hur? Trevlig helg eller välkommen åter till jobbet!

sm2o

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
« Reply #6 on: 2013-11-30, 11:31:47 »
Hej

Hej K3-twin och Yeasu-twin bygger på att com2 används till stationerna. Det låter som om du har silverburkarna som saknar com-2. Förutom att hårdvaruinkoppling blir krånglig så är det inte säkert att programvaran stöder det heller. Det är åtminstone inget vi tänkt på så går det att hitta nått sätt att få det att funka så är det nog mer en slump. Jag rekommenderar nog att du uppdaterar till svarta lådor, du får ju då också stöd för separata ljudkanaler för de bägge mottagarna. Jag kör själv K3-twin och kan verkligen rekommendera den lösningen, det funkar perfekt.

73 de micke