Author Topic: Set Up Manager  (Read 6174 times)

SM4DXO

  • Guest
Set Up Manager
« on: 2013-11-29, 11:02:55 »
Laddade ned senaste versionen av Set Up Manager och fick  följande resultat när jag skulle spara Setup! Löste problemet med en äldre version på annan dator. Orsak?
73!
Mats-Ingvar

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Set Up Manager
« Reply #1 on: 2013-11-29, 13:26:48 »
Du har v2.41 i RRCn? Kan du ta en skärmdump på inställningarna också?
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Set Up Manager
« Reply #2 on: 2013-11-29, 15:57:51 »
Fann två saker:

1/
2.41 är så gammal RRC-version att det finns flera USB-relaterade problem i den. En del fixades i 2.46 och ytterligare saker i senaste 2.75:an. Ju nyare/snabbare PC just större risk att version äldre än 2.75 kan strula.

2/
Setup Managern hanterar inte korrekt version äldre än 2.65. Kommer att vara fixat i nästa version.

Är det nått särskilt skäl du har att inte uppdatera din RRC?
Always include type of hard/software and version when asking for support.

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Set Up Manager
« Reply #3 on: 2013-11-30, 11:31:47 »
Hej

Hej K3-twin och Yeasu-twin bygger på att com2 används till stationerna. Det låter som om du har silverburkarna som saknar com-2. Förutom att hårdvaruinkoppling blir krånglig så är det inte säkert att programvaran stöder det heller. Det är åtminstone inget vi tänkt på så går det att hitta nått sätt att få det att funka så är det nog mer en slump. Jag rekommenderar nog att du uppdaterar till svarta lådor, du får ju då också stöd för separata ljudkanaler för de bägge mottagarna. Jag kör själv K3-twin och kan verkligen rekommendera den lösningen, det funkar perfekt.

73 de micke