Author Topic: DynDns og SIP-Contact problemer  (Read 4168 times)

oz1cft

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
DynDns og SIP-Contact problemer
« on: 2014-01-20, 17:10:21 »
Jeg har problemer med at få DynDns til at virke som SIP-Contact.

Når jeg på controlleren vælger xxxx.dyndns.org som SIP-contact så fejler den når jeg forsøger at oprette forbindelse. Bruger jeg den eksterne ip adresse til radioen så kommer den lige igennem uden problemer.

Jeg har sat det hele op og alt virker. Dyndns syncronisere og modemmerne har de rigtige porte åbnet begge veje på begge lokationer:11000, 12000 og 13000. Har prøvet med DMZ begge steder men det hjalp ikke

Hvad gør jeg?

Hilsen
Michael //OZ1CFT


sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: DynDns og SIP-Contact problemer
« Reply #1 on: 2014-01-20, 19:17:50 »
Hej
om det funkar med extern IP då är portforwarding och router inställningarna rätt. Då är felet antingen att dyndns inte är uppdaterat eller att control RRC inte kan nå DNS servern. Lyser PWR lampan med fast sken ? Om du surfar till dyndns adressen kommer du fram då? eller om du pingar dyndns addressen får du rätt ip adress som svar ? Vad står det på resp statussida i RRCerna. Tänk också på att om du har båda enheterna kopplade till samma router så hanterar inte alla routrar dyndns tillbaka till sig själv så att säga.

73 de micke

OZ4ACK

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 32
    • View Profile
Re: DynDns og SIP-Contact problemer
« Reply #2 on: 2014-01-31, 19:01:12 »
Jeg havde samme problem ,men efter at have enabled dmz for den ip adresse rrc havde,
virkede det, det gør det stadig
Vy 73 Mogens oz4ack