Author Topic: IC-706MKIIG - startar inte över ADSL, men funkar med 3G  (Read 3788 times)

SA0BFG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Jag har drabbats av ett mycket märkligt problem som består i att när jag kör ADSL i kontrolländen så startar inte radion.

Det går fortfarande att surfa till Radio-RRC, och där kan man se att adressen i Other party inte uppdateras. I Control-RRC står det SIP status "Unknown (1)".
Har fått ett nytt ADSL-modem samt provat att byta SIP-port, men fortfarande samma problem. Har kört denna uppsättning utan problem i
minst ett år, och har inte gjort några förändringar i vare sig hårdvara eller mjukvaruinställningar, plötsligt slutade det bara fungera.
Om jag flyttar nätverkskabeln i Control-RRC från ADSL-modemet till en 3G-router så funkar det (i alla fall uppkopplingsmässigt, förbindelsen
är lite för långsam för acceptabel radiokörning).

Någon som råkat ut för liknande eller kan tipsa om hur jag kan gå vidare i felsökningen?

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: IC-706MKIIG - startar inte över ADSL, men funkar med 3G
« Reply #1 on: 2014-01-20, 20:08:27 »
Kolla att inte SIP ALG är aktiverat, några andra inställningar skall inte behöva göras i kontrolländens router. Kolla att DNS och gateway är rätt inställda i RRCn dom kan ju ändrats när du bytte router. Jämför med din PC.

Micke