Author Topic: Tappat RRC Radio  (Read 5149 times)

SM0GCU

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
    • Email
Tappat RRC Radio
« on: 2013-11-08, 17:20:35 »
För andra gången på två veckor har jag tappat kontakten med RRC Radio.

- Vid första besöket på plats, kunde jag nå WEB-Interface endast via Setup Manager och ”Browse Unit”.
Jag fann då att Dynamic DNS Settings hade nollställts. Men fann inget annat fel, och laddade in den sparade binärfilen. Så fungerade allt igen.
Men jag tycker att det borde funnits ett nätverksfel . . ?

- Nu på besök för andra gången, kommer jag inte alls åt WEB-Interface.
Har startat om, alla lysdioder är som de ska, och allt ser normalt ut i Setup Manager.
Pinga 192.168.0.228 går inte/”Målvärddatorn kan inte nås”. Fw 2.65.

Tips?
/ Curt

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Tappat RRC Radio
« Reply #1 on: 2013-11-11, 09:01:27 »
Hej

Mig veterligen har en RRC aldrig "tappat" några inställningar av sig själv förrut så nått har ju hänt. Om du i setupmanagerna ser att ip addressen är rätt och du änå inte kan komma i kontakt med den så prova byta kontakter switchen eller routern, du kan ju också prova med factory default reset genom att hålla inne reset knappen 25 sekunder

/micke

SM0GCU

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
    • Email
Re: Tappat RRC Radio
« Reply #2 on: 2013-11-12, 08:03:36 »
Ok!

Jag kom på att göra factory default reset i söndags morse, och då fungerade allt igen efter att ha importerat binärfilen.

Men tidigare hade jag provat olika portar i switchen (där jag har annan utrustning rullandes) och även bytt kabel. Sedan anslöt jag RRC Radio direkt till datorn med egen nätverkskabel. Sak samma.

Efter fdr har jag testkört, med såväl nätverkskabel direkt som ordinarie installation via switch/router, och allt verkar fungera som det skall.
/ Curt

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Tappat RRC Radio
« Reply #3 on: 2013-11-12, 08:16:04 »
Bra, det enda som egentligen brukar gå sönder på RRCn är ju Ehternet PHYt, det är ju det som får ta smällen vid åska och likande, men hitills har dom som varit trasiga varit det till 100%. Har aldrig fått några rapoorter om intermittenta fel.

/mike