Author Topic: Trådlös anslutning igen  (Read 6380 times)

SM5DXU

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Trådlös anslutning igen
« on: 2014-08-16, 22:57:18 »
Hur ser ni på framtida möjligheter till trådlös anslutning? Just nu har jag hamnat i en återvändsgränd och vet inte om jag ska kunna använda den 1216H jag just köpt secondhand. Då kan jag inte heller fjärrstyra vare sig antennrotor eller antennomkopplare :(

Radio RRCn kör jag redan trådlöst.

/ Göstha

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3005
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Trådlös anslutning igen
« Reply #1 on: 2014-08-17, 15:31:04 »
Hej
jag vet inte riktigt vad du syftar på ? om du menar om om Webswitchen skall få WiFi anslutning så är det inte aktuellt. Men det är ju inget problem det finns ju massor av billiga WiFi klienter som man kan ansluta den till  tex Netgear WG 602, Asus EA-N66 och många fler.

73 de micke

sm4unj

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
    • Email
Re: Trådlös anslutning igen
« Reply #2 on: 2014-09-27, 22:37:58 »
Trådlöst i all ära, men allt som inte är batteridrivet bör ha en trådad anslutning. Jag körde själv trådlöst som nödlösning till min webswitch och jag hade problem med att det gick segt och att jag tappade kontakten titt som tätt. Sen jag drog fram nätverkskabel har jag inte haft några som helst problem och den svarar mycket snabbare.

SM5DXU

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Trådlös anslutning igen
« Reply #3 on: 2014-09-30, 09:42:37 »
Hej
jag vet inte riktigt vad du syftar på ? om du menar om om Webswitchen skall få WiFi anslutning så är det inte aktuellt. Men det är ju inget problem det finns ju massor av billiga WiFi klienter som man kan ansluta den till  tex Netgear WG 602, Asus EA-N66 och många fler.

73 de micke

Det fungerar utmärkt med en Asus EA-N66. Tack!

/ Göstha

SM5DXU

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Trådlös anslutning igen
« Reply #4 on: 2014-09-30, 09:53:38 »
Trådlöst i all ära, men allt som inte är batteridrivet bör ha en trådad anslutning. Jag körde själv trådlöst som nödlösning till min webswitch och jag hade problem med att det gick segt och att jag tappade kontakten titt som tätt. Sen jag drog fram nätverkskabel har jag inte haft några som helst problem och den svarar mycket snabbare.
Man får anpassa sig till vad som är lämpligt på sitt remote QTH. Min son skulle inte gilla att behöva borra upp till övervåningen i huset.

/ Göstha