Webswitch 1216H Support på svenska > Konfiguration av routrar, brandväggar, m.m

Kommer inte åt WS längre

<< < (2/5) > >>

Persson:
OK ja det är adressen jag använder för att komma åt ws utifrån, kollade men hittar inte var jag kunde ställa om port på access punkten men hittade inte så jag tänkte att jag kör port 90 på ws istället och ändrar min port forward i routern men det resulterade i att ws har mega hängt sig och står och blinkar... Jag har den urkopplad nu och ska prova koppla in den utan nätverk om nån timme så har jag fått igång den en gång förr

Jan (Microbit):
Det låter väldigt väldigt mysko om en så enkel åtgärd som att du bytte port i WSens webbserver skulle få den att "megahänga" sig. Att den blinkar visar tvärtemot att programmet i den "lever". Du kan ju alltid ansluta den till en dator med en USB-kabel och se vad Setup Manager tycker om dess inställningar/status. Och bara för att klargöra till 100%: Du anger väl :90 efter adressen till WSen så att det blir rätt port webbläsaren försöker prata med den på?

Persson:
Nu har den lungnat ner sig och jag kommer åt den igen en dag utan stöm och start utan nätverk gjorde susen, att den endast står och blinkar har hänt mej förr, jag skulle precis skicka den till er när jag testade en sista gång och den hoppade igång igen.

Men när jag testar adressen nu med :90 på slutet får jag
Anslutningen avbröts

Servern på *******ddns.webswitch.se svarar inte.

Internt funkar den som vanligt, vad gör jag för fel?

Persson:
Ha! Kom på att jag inte ändrat min portforward till 90... (skulle precis göra det när ws hängde sig och jag började itta på det)  Nu funkar det igen! Och lite lär jag mej för varje gång ;D Tack för hjälpen!

Jan (Microbit):

--- Quote from: Persson on 2014-10-19, 11:16:48 ---Nu har den lungnat ner sig och jag kommer åt den igen en dag utan stöm och start utan nätverk gjorde susen, att den endast står och blinkar har
--- End quote ---
Ja, se det är ett totalt obegripligt fenomen. Har inte hört talas om nått liknade tidigare faktiskt. Menar du att den inte blinkar när den nu fungerar?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version