Author Topic: Första uppkopplingen går alltid ner efter 10 min  (Read 4645 times)

SM5DXU

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Omkring 10 min efter att jag kopplat upp fjärrförbindelsen efter en längre tids (exempelvis över natten) avstängning, börjar det hacka i ljudet, avbrotten blir längre och längre, emellanåt tänds röda lampan på Control RRC, och slutligen går förbindelsen ner helt och hållet. Detta händer varje gång sedan omkring en månad, utan undantag. Sedan jag brutit strömmen till både Control RRC och remote-anläggningen, och startat om alltsammans igen, fungerar allt utan problem hur länge som helst!

Jag har provat att endast starta om Control RRC, men då kopplar den inte upp. Control RRC kopplar inte heller upp om jag bara startar om remote. Any ideas?

/ Göstha

SM0GCU

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
    • Email
Re: Första uppkopplingen går alltid ner efter 10 min
« Reply #1 on: 2014-10-22, 19:07:28 »
Hur går det, har du kommit till rätta?

- Ett hugskott kanske, men pröva att importera din senaste setup.bin på båda burkarna.
Broder Tor kanske har rubbat någon detalj?
/ Curt

SM5DXU

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Första uppkopplingen går alltid ner efter 10 min
« Reply #2 on: 2014-10-22, 20:33:59 »
Jag har tyvärr inte gjort backup på inställningarna, men har kollat dem och de ser ut som de gjorde tidigare.

/ Göstha

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Första uppkopplingen går alltid ner efter 10 min
« Reply #3 on: 2014-10-22, 22:36:26 »
Hej
Du verkar ju ha en extremt risig internet förbindelse eller nån nätverkskomponent som krånglar. Jag tror inte det är nått RRC relaterat, men du kan ju alltid koppla upp dem på samma LAN för att verifiera att de är OK.

/micke


SM5DXU

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Första uppkopplingen går alltid ner efter 10 min
« Reply #4 on: 2014-12-07, 10:58:42 »
Problemet med avbrott i uppkopplingen är löst. Jag plockade bort Wi-Fi-modulen ur Radio RRC och nu fungerar allt som det ska igen!

/ Göstha

Ett halvt steg tillbaka. Stabil uppkoppling erhålls på direkten om Control RRC är "up and running" innan jag petar igång remote-anläggningen. I annat fall är det bara att starta om remote.
Jag ska testa att byta Wi-Fi-modul i Control RRC. Man kan aldrig experimentera nog! :)

/ D.S.
« Last Edit: 2014-12-07, 15:22:32 by SM5DXU »