Author Topic: Hamradio delux  (Read 10833 times)

la8gna

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Email
Hamradio delux
« on: 2010-07-13, 18:40:15 »
Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp hamradiodelux mot RCC mkII?

LA4ESA

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
    • Email
Re: Hamradio delux
« Reply #1 on: 2010-08-04, 11:26:40 »
Håper du har fått svar på dette tidligere, men hvis ikke;
Koble RRC boksen til PC'n med en RS232 kabel i COM port om det finnes på din PC. Hvis ikke, må du bruke en USB til seriell COM port.
Bruk COM 2 på RRC boksen.
Gå inn på configurering på RRC boksen, velg "Serial settings",
velg:
COM 2 mode, velg din radio
COM 2 baudrate, denne må være den samme i radioen, i RRC boksen og i COM porten
COM 2 data bitz: 8
COM 2 stops bits: 1
COM 2 parity: 0/off
COM 2 terminator: 00

Gå til HamRadiDeluxe, velg "connection", velg "New" og gjør følgende valg i neste bilde: Radio merke, radio modell, speed som skal være den samme som baudrate i RRC boksen. Du skal mest sansynlig v elge å sette hake i RTS og CTS, men her må du prøve deg litt frem.
Vær oppmerksom på at speed og kom port kan endre seg hvis du endre på RTS og/eller CTS, vær nøye med å sjekke dette.  Når du har gjort alle dine valg, klikk på !connect! knappen. Hvis HRD klarer å lese frekvensen på radioen, vil et "radio display" komme opp på skjermen raskt. Jeg så du ikke hadde fått noen respons på dette spøprsmålet så jeg ville svare, men håper allikevel du har funnet ut av dette tidligere slik at du ikke har behøvd å vente helt siden du sendte ut meldingen. Lykke til!!!!!
73 de LA4ESA, Per

la8gna

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Email
Re: Hamradio delux
« Reply #2 on: 2010-08-04, 23:49:41 »
Hei. Har fått svar fra mikael, ang dette. Har fått det til å virke( når det virker da....) Men sliter med andre problemer med RRC nå:(. Men gir meg ikke ehelt enda:)


Håper du har fått svar på dette tidligere, men hvis ikke;
Koble RRC boksen til PC'n med en RS232 kabel i COM port om det finnes på din PC. Hvis ikke, må du bruke en USB til seriell COM port.
Bruk COM 2 på RRC boksen.
Gå inn på configurering på RRC boksen, velg "Serial settings",
velg:
COM 2 mode, velg din radio
COM 2 baudrate, denne må være den samme i radioen, i RRC boksen og i COM porten
COM 2 data bitz: 8
COM 2 stops bits: 1
COM 2 parity: 0/off
COM 2 terminator: 00

Gå til HamRadiDeluxe, velg "connection", velg "New" og gjør følgende valg i neste bilde: Radio merke, radio modell, speed som skal være den samme som baudrate i RRC boksen. Du skal mest sansynlig v elge å sette hake i RTS og CTS, men her må du prøve deg litt frem.
Vær oppmerksom på at speed og kom port kan endre seg hvis du endre på RTS og/eller CTS, vær nøye med å sjekke dette.  Når du har gjort alle dine valg, klikk på !connect! knappen. Hvis HRD klarer å lese frekvensen på radioen, vil et "radio display" komme opp på skjermen raskt. Jeg så du ikke hadde fått noen respons på dette spøprsmålet så jeg ville svare, men håper allikevel du har funnet ut av dette tidligere slik at du ikke har behøvd å vente helt siden du sendte ut meldingen. Lykke til!!!!!