Author Topic: Åskskadad webswitch  (Read 12078 times)

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Åskskadad webswitch
« on: 2015-06-10, 16:03:58 »
Hej! Åskan dödade mitt hela nätverk med webswitchen också... Bara att bita i det sura äpplet och kapa ny förmodat jag? Inte en lampa blinkar till ens på den.

Det som känns värst är att jag lär väl få lägga in alla tempsensorer   från början? Blir huller  om buller, har ni tittat på möjligheten att sortera i listan? Eller skulle det gå att plocka info från min switch idag till en ny? Eller laga den? Betalar gärna lika som vad en ny kostar om jag bara slipper lägga in alla sensorer från början

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #1 on: 2015-06-10, 17:11:31 »
Eländigt! Du har inte gjort backup på den gamla(till fil?) För då är det ju bara att återställa den till en ny.
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #2 on: 2015-06-11, 21:11:02 »
Jag har sparat en fil som heter settings en text fil, kollade i den och många inställningar känner jag igen där som relä namn osv men jag ser inte tempsensorernas namn där någonstans..  Är det denna?

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #3 on: 2015-06-11, 23:48:16 »
Nej, tyvärr inte. Det är "Export settings(bin)" nämnt på denna sida som skapar en binärfil med alla inställningar i:

http://www.webswitch.se/wp/?page_id=11
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #4 on: 2015-06-19, 08:15:50 »
Har sökt igenom de datorer som kan tänkas ha något sparat men icke. .. :(

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #5 on: 2015-06-22, 11:25:53 »
Har sökt igenom de datorer som kan tänkas ha något sparat men icke. .. :(
Ja då blir det tyvärr en del pillande för att få in alla inställningar(1-wire etc etc) i en ev. ny Webswitch.

Vi kan erbjuda dig 15% rabatt om du köper en ny och skickar in den trasiga. Har vi tur kanske det går att få ut datat från den, men vi kan inte ägna allt för mycket tid åt det.
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #6 on: 2015-06-25, 08:05:47 »
Ett otroligt generöst förslag! Det är taget, är det bara att skicka den till er adress? Ska jag märka med något speciellt?

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #7 on: 2015-06-25, 08:32:03 »
Ett otroligt generöst förslag! Det är taget, är det bara att skicka den till er adress? Ska jag märka med något speciellt?
Fint! Skicka den till:

Microbit 2.0 AB
Jan Andersson
Nystaden 1
95261 KALIX

Försök få iväg den så snart som möjligt då det blir semestertider snart här  ;) (Jag+några andra jobbar t.o.m. nästa vecka)
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #8 on: 2015-06-29, 10:04:51 »
Det är lungt, den är viktigast på vintern när jag eldar, vi tar det efter semestern

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #9 on: 2015-06-29, 13:26:15 »
Det är lungt, den är viktigast på vintern när jag eldar, vi tar det efter semestern
8)
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #10 on: 2015-08-02, 20:07:29 »
Har skickat den nu, skrev aldrig nån lapp eller nått i eller på kartongen... Men ni ser nog vilken som är min hoppas jag, en liten vit kartong

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #11 on: 2015-08-08, 12:07:06 »
Har ni fått den? Eller är det semester än?

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #12 on: 2015-08-08, 21:58:49 »
Den har kommit. Jag är dock på semester ännu till början av nästa vecka. Håll ut lite till  ;)
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #13 on: 2015-08-08, 22:17:42 »
Ingen brådska, ville bara veta att posten gjort sitt :)

Persson

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Åskskadad webswitch
« Reply #14 on: 2015-09-01, 23:08:52 »
Uppdatering här (om någon nu följer denna tråd ;D)
Microbit fixade över minnet i en ny switch och skickade tillbaka till mej, allt frid och fröjd? ALLA tempsensorer är skadade av åskan så det är bara att börja löda...  :'(

Jaja, tack microbit för schysst hjälp/ support som vanligt iaf!  ;D Och nu ska jag säkerhetskopiera mina inställningar i fortsättningen.