Webswitch 1216H Support på svenska > Funktioner i den "utökade" versionen

1 wire ej parasit matat

(1/4) > >>

SM5XJX:
Hej

Kan man utnyttja USB porten i switchen för att få 5VDC till icke parasitmatning eller är det en dålig ide?

Om man använder separat matning hur ska 1 wire nätet se ut då för att man inte ska störa kommunikationen med WS?

sm2o:
Det är ingen bra ide eftersom WS är en USB-device så finns ingen 5V ut på den kontakten. Det är USB-hosts som har 5V som man använder till allt möjligt. Har inte sett nån anledning att använda separat matning till sensorn och har inte studerat hur det skall göras, man får nog konsultera Tempsensorns datablad i så fall

/micke

Jan (Microbit):
Kan möjligen vara till nytta om man har långa kablar och/eller många 1-wire-enheter. Tror en växthusägare har separatmatning på sina Webswitchar av de skälen.

SM5XJX:
Mycket riktigt.
Jag har köpt några utgångar O1C.
Jag ser dem i programmet och kan aktivera dem. Dock händer inget med dem, dess interna LED tänds inte alls. Då tänkte jag att strömmen på bussen kanske inte räckte. Jag har bara  ca 3 enheter per slinga. Jag vill få dessa utgångar atttända en 5 mm LED
Så det är inga relä som tar strömmen.
Är jag fel ute om jag tror att de inte orkar aktiveras i brist på ström?

Fredrik

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

Jan (Microbit):
Hmm... Verkar lite märkligt tillika. Kan du inte ens få en att tändas om de andra två är bortmonterade?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version