Author Topic: Telegrafi problem  (Read 11872 times)

sm0xdo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Telegrafi problem
« Reply #15 on: 2015-09-01, 12:37:21 »
senaste inlägget tänkte jag närmast på inställningar i control RRC som skilljer från det som anges i manualen s. 76. Istället ha I/O och Keyer har jag Connect och Keyer. Fundering var närmare varför skilljer det.

Nu har jag fått också hjälp prova ansluta endast radio RRC pad till radio straigth key ingången. bara "dots" med winkey inställning.

Jag nöjer mig nu med fungerande nycklingen via I/O som spökade först och därför jag startade diskussionen. Enda misstanke  jag har är något med internet förbindelsen. Routrar, fördröjning hos operatören eller något annat.
 
Jag får fortsätta med winkey när jag är på plats vid radion och inom samma LAN. Återkommer om jag hittar något.

sm0xdo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Telegrafi problem
« Reply #16 on: 2015-10-29, 16:15:21 »
nu har jag provat inom samma LAN med två olika program; cwtype och logger32. cwtype har bara winkey alternativ. logger32 winkey2 inställning ska väljas.

resultatet är detsamma, winkey telegrafi styrning resulterar bara "dots" medans I/O-styrd telegrafi låter som det ska. jag har lyssnat med en annan radio bredvid för att veta hur nycklingen låter från TS2000 i verkligheten.

när jag vrider CW-ratten i radio-rrc ser jag hur cw hastigheten ändras i cwtype programmet. så jag antar winkey kommunikationen fungerar korrekt. 

vad gäller winkey-styrd telegrafi man borde kunna utesluta nätverksproblem nu.
 
någonting mer jag kunde prova?

73 de petri