Author Topic: Win 10 och Setup Mgr  (Read 1742 times)

SM0GCU

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Win 10 och Setup Mgr
« on: 2015-10-03, 13:26:44 »
Ingen Remoterigfråga direkt, men kanske tips kan fås:

Setup Manager, senaste version, hittar inte burkarna (senaste fw).
Datorn hittar "Remoterig 1258" som enhet på både USB2 och 3. Och webgränssnittet går bra som vanligt.

Jag vill minnas att detta diskuterats på forumets engelskspråkiga del, men tar gärna emot förslag på svenska.

/ Curt

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1796
    • View Profile
    • Email
Re: Win 10 och Setup Mgr
« Reply #1 on: 2015-10-05, 10:48:49 »
Månntro om du tänker på att en del har haft problem med de virtuella serieportarna i Win10? Det är i så fall inte samma sak, för Setup Managern använder inte dem för att kommunicera utan en s.k "HID-enhet".

När du skriver att datorn hitter en "Remoterig 1258" var ser du det? I Enhetshanteraren? Där borde det nämligen inte dyka upp något som heter så, utan något mer generellt under vad som heter "Human Interface Devices" på min engelska version, som heter motsvarande "Hid-compilant vendor-defined device". Det är den som behövs för Setup Managern, inte nån av com-portarna.


Always include type of hard/software and version when asking for support.

SM0GCU

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: Win 10 och Setup Mgr
« Reply #2 on: 2015-10-06, 07:55:40 »
Ok!

Den visas i "Anslutna enheter" samt bland "Enheter och skrivare", där man kan högerklicka och få information. Se bilaga.
I Enhetshanteraren visas HID-enheter med sina drivrutiner och händelser.

Men nu hittar Setup Mngr burken, och allt är bra.
Har bara startat om datorn, inget annat.
/ Curt

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1796
    • View Profile
    • Email
Re: Win 10 och Setup Mgr
« Reply #3 on: 2015-10-06, 08:45:06 »
Perfekt!
Always include type of hard/software and version when asking for support.