RRC-Micro PC Client på Svenska > Allmän diskussion

RRC-Micro och HRD problem

<< < (2/8) > >>

SB7W:

--- Quote from: Jan (Microbit) on 2016-01-28, 11:43:12 ---OK, allt nytt och fräsch då. Svårt att säga varför det gör så. Skulle vi kunna få testa med den härifrån? PM/maila isf infot som krävs.

--- End quote ---

Jag skall höra med han som äger systemet.

En liten fundering jag har är också.
I nano appen så när man stegar i banden så hamnar den på fasta frekvenser.
Men det är även 2m repeaters och 70cm som är de som finns i området osv.
Detta är dock inget som är inlagt i radion.
Det känns lite skumt tycker jag precis som det är någon minnesfunktion som bråkar.
Och en av de frekvenser som den snabbt växlar till ibland är just 2m frekvensen.

SB7W:
kan även tillägga att uppkopplingen är...
RRC sidan  Fiber 250/100
Min sida ADSL BBB 40/10
Så det är troligen inte någe uppkopplings relaterat.
Jag remotar annan station via HRD setup utan problem.

Jan (Microbit):

--- Quote from: SB7W on 2016-01-28, 12:16:41 ---kan även tillägga att uppkopplingen är...
RRC sidan  Fiber 250/100
Min sida ADSL BBB 40/10
Så det är troligen inte någe uppkopplings relaterat.
Jag remotar annan station via HRD setup utan problem.

--- End quote ---
Remotar via en annan RRC menar du?

sm2o:
Meningen är att Appen skall komma tillbaka till samma frekvens som du använde sist på respektive band. Den använder väl ett av banstackregistren vill jag minnas

/micke

SB7W:

--- Quote from: sm2o on 2016-01-28, 14:53:27 ---Meningen är att Appen skall komma tillbaka till samma frekvens som du använde sist på respektive band. Den använder väl ett av banstackregistren vill jag minnas

/micke

--- End quote ---

hmm låter konstigt.
Jag laddade ner appen.
Aldrig använt den förut använde band ändraren hamnade på band jag aldrig använt.
Även repeatrarna har jag aldrig använt inte heller 27.235 som det brukar lyssnas på ibland.
Men efter som jag inte knappat in några frekvenser eller använt appen förut förstår jag inte riktigt hur det kunde komma upp hos mig?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version