Author Topic: ICE WR-600N 4G modem  (Read 10044 times)

LA1DSA

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Email
ICE WR-600N 4G modem
« on: 2016-03-17, 20:46:11 »
ICE har oppgradert til 4G og jeg har fått nytt WR-600N modem som jeg skal bruke på radio QTH.

Struler med å få åpnet porter så remote boksene får kommunisert - ikke får jeg kontakt med web switchen heller.

Har noen tips å komme med?

ICE kaller den for Smartrouter W1 og manual finner man under Teknisk support Smartrouter 4G her:

https://www.ice.no/private/support/mobile-broadband/equipment/

73'de Jan Erik

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: ICE WR-600N 4G modem
« Reply #1 on: 2016-03-17, 20:55:59 »
Enklast är ju att du sätter RRCns IP under DMZ. Kolla dock att dom inte infört dubbel NAT, dvs att du inte får en publik IP-adress i Routern. Det har dom gjort i Sverige vilket innebär att man måste betala för en fast IP-adress för att få en publik IP-adress. Du kollar det genom att ansluta din PC till routern se vad routern visar för WAN IP och sen kollar du med webläsaren på nån "Whats my IP"  site vad den visar för IP, om du då får olika så har dom infört dom dumheterna.

/micke


LA1DSA

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Email
Re: ICE WR-600N 4G modem
« Reply #2 on: 2016-03-17, 21:13:08 »
Jeg har allerede fått ICE til å gi meg dynamisk offentlig IP, så den er lik når jeg kollar WAN vs Whatmyip.
Vi i LA må betale kr 99,- pr måned for fast IP, så jeg velger å bruke dyndns til IP styring etter hvert som den endrer seg.

Nå i første omgang forsøker jeg å få til web switch til å funke, og har allerede forsøkt med å sette dens faste interne IP adresse i DMZ uten at jag får kontakt fra PC i ett annet nettverk.

Om jeg får dette til å funke med DMZ, hvordan løser jeg det når det blir to IP adresser - en til web switch og en annen til RRC? 

LA1DSA

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Email
Re: ICE WR-600N 4G modem
« Reply #3 on: 2016-03-17, 23:50:56 »
Det ser ut som det går rett vei - først så fikk jeg web switch til å fungere med hjelp av DMZ, men utfordringen kom da det var to IP adresser som skulle igjennom.

Men med en del forsøk på "Viritual Server" så har jeg nå kontakt med både WS og RRC samtidig - nå gjenstår "bare" styring og audio til og fra radio  :D

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: ICE WR-600N 4G modem
« Reply #4 on: 2016-03-18, 08:12:40 »
Om du sätter RRCn på DMZ som har många portar så behöver du ju bara sätta upp en port i i virtual servers till webswitchen, då blir det ju lite enklare. Annars gör du ju bara en inställning för varje RRC port på virtual server sidan.

/micke

LA1DSA

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Email
Re: ICE WR-600N 4G modem
« Reply #5 on: 2016-03-18, 15:35:00 »
Takk, det var ett godt tips for å gjøre det enklere :)