RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av Routrar och Brandväggar

Dela Telia fiber

<< < (2/2)

SM5DXU:
Jag kommer att försöka använda lösningen hos en kund, som behöver kunna kombinera publik ip-adress för extern remote desktop access till en Windows 2008 R2 server med bättre internt WiFi.

/ Göstha

SM0UXX:
Jag har nu installerat länken bestående av 2st nanobeam M5. Upptäckte att det finns port forwarding i Telias router trots allt (som Micke skriver är inte gränssnittet helt lätt att förstå). Forwardingen funkar för alla webservrar - jag använder webswitch, RRC1258 samt RC1216H. Dock får jag SIP-fel när jag försöker start radion. DNS status säger OK.
Har testat diverse portar för SIP utan framgång. Har inte hunnit felsöka så mycket ännu. Men tips och idéer mottages tacksamt.

SM0UXX:
Uppdaterar själv då det kanske kan vara till någon annans hjälp i framtiden.
Dock kan jag inte bjuda på någon bra lösning med Technicolor routern. Jag lyckades inte få det att fungera, och i brist på tid och tålamod bryggade jag sk*ten och satte min gamla Linksys WRT54 router efter istället (inget krav på högre hastighet så den får fungera).
Då fungerar allt, med undantaget att Telia verkar spärra port 80, så fick sätta en ny port för webservern i RRC-1258:n.

På det lilla jag hunnit testa känns anslutningen betydligt stabilare än via ADSL i alla fall.

73 de Erik

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version