RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av Routrar och Brandväggar

Telia och TP-Link.

<< < (2/4) > >>

SM5DXU:
Min son, där jag har mitt remote-QTH, använde Telia 4G under nästan 3 år tills han fick fiber installerat för två år sedan. Han hade publikt IP och jag fjärrstyrde radion hemifrån Uppsala via Telia ADSL.
/ Göstha

sm6rse:
Hej Göstha. Jo så har det säkert varit tidigare ,tjejen på Telias kundtjänst svarade först ja på frågan om publikt id men sen när jag frågade om hur man ser publika ip:n i routern blev hon osäker och frågade en kollega som svarade att det var en betaltjänst & endast företag. Kollade i fler trådar och tele2 verkade funka så jag ringde tele2 och de svarade att de har publikt ip på mobila bredband. Och det var öppet köp i 30 dagar på det också. Halva mängden (5) till samma pris men jag får publikt ip  i alla fall  :).

73 de RSE /Dean

SM6URQ:
Jag ringde Telia för någon månad sedan och blev lovad publik ip-adress. Skaffade ett abonnemang vilket jag kör på nu. Fungerar fint och än så länge publik ip-adress.

73 de SM6URQ

sm2o:
RSE, har du testat sätta donglen direkt i en PC och se hur det ser ut med IP-adresserna ? Tänkte så att man inte luras av nån buggig TP-link mjukvara

/micke

sm6rse:
Hej igen Micke ! Nej jag har inte gjort det än . Ska prova sen. Jag har bytat router till en zyxel istället. Och nu ser allt ok ut på statussidan och jag kommer åt radioburken från min hemmabrowser via ******.ddns.remotrig.com vilket jag inte gjorde igår.
Så nu verkar det mesta ok. Skillnaden är att på controlburken visas dns ok =78.79.37.15 och på radioburken visas dns ok = 213.180.92.125 kanske det ska vara så ?
Hur som helst radion startar inte ännu. Ska tillägga att när jag provade burkarna på samma nätverk fungerade det fint så det är nog inga problem med konfigurationen där.

/Dean RSE

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version