RRC 1258 Support på Svenska > Allmänt diskussionsforum

Remote med kommande fiber

<< < (2/3) > >>

SM5DXU:
Hör gärna av dig och berätta hur det går!
/ Göstha

sm7clm:
Tack Göstha.
Var beställer jag en sådan IP-adress?
Jag är ju en fyrtitalist som behöver hjälp med det här med internet, men som varit aktiv på kortvågen sedan 1966.
Tacksam för din hjälp.
73 Lennart

SM5DXU:
Det gör du hos bredbandsleverantören. På mitt remote QTH har min son Lidén Data i Enköping som leverantör. Genom att  välja 100 Mbit/s kunde han få fast ip-adress.

Jag har varit QRV med egen signal sedan januari 1966. Dessförinnan körde jag ett halvår från SL2AO i Umeå under militärtjänsten 1964-65 som telegrafist. Det blev många QSOn på i stort sett all ledig tid.

/ Göstha

sm2o:
Blanda inte i ihop fast IP-adress och publik IP-adress, det krävs bara publik IP-adress.  Vi har precis fått fiber byggt här i Kalix och där skriver alla dom tjänsteleverantörer jag tittat på att man får publik IP-adress om man talar om att man behöver det, några hade så att man kunde aktivera det själv  tom när man loggar in på sitt konto

/micke

SM5DXU:

--- Quote from: sm2o on 2017-01-17, 08:55:54 ---Blanda inte i ihop fast IP-adress och publik IP-adress, det krävs bara publik IP-adress...
--- End quote ---
Instämmer! Det är precis vad jag skrivit i början av denna tråd. Sedan fortsatte det med frågor och svar, men just den punkten hamnade tydligen i bakgrunden.

/ Göstha

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version