Webswitch 1216H Support på svenska > Hårdvara, Kablage, Installationer

Temp sensor problem

<< < (2/2)

Greven:
Problemet löst. 2 st tempsensorer som beter sig konstigt. Nu har jag bytt ut dessa och nu funkar det. Det märkliga är att en av dem funkar i mitt andra nät med USB sticka men inte i WS nätet. Teknikens under  ;D

sm2o:
Ok Bra, undrar om det inte florerar Kina kopior, dom tar ju mindre betalt för kapslade sensorer med 3m sladd än vad man kan köpa en lös Dallas sensor för

/Micke

Greven:
Kollade med Kjell & Co och visst köper de tempsensorer från Kina. Om själva kretsen skulle vara en kopia på Dallas är ju svårt att säga då den är inkapslad. Jag fick i alla fall ett par nya tempsensoerer utan problem + en extra art nr. 87883 att leka med. Funkar perfekt och kul med en liten blinkande lysdiod så man ser att 1-wire nätet lever. Perfekt att göra rumstermostater med. Så all heder åt Kjell.

Toolman:
Jag har gått igenom fem st 87893 från Kjell&co och har fått en att fungera. Jobbar mig igenom deras lager :)

sm2o:
Vi har köpt några Kina kopior också, och dom funkar nån gång då och då. När vi får en lucka skall vi se om det går att göra nått åt det. Men helt klart så är det inte samma grej som Dallas orginal.

/micke

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version