RRC 1258 Support på Svenska > Allmänt diskussionsforum

Min kompis har fått fiber

(1/3) > >>

sm7clm:
Min kompis Sylve på södra Öland, där jag har min radio sedan 4 år, har nu fått fiber installerat och leverantören är Bredbandsbolaget med över 100 Mbits hastighet.
De använder ett modem, en Technicolor TG799, som levererar bredband till dator TV och telefoni.  I botten på modemet står det http://192.168.10.1 och det stämmer när man loggar in på modemet.
Den övriga utrustningen är som tidigare (ADSL anslutning) en router från D-link DSL-275B som är ansluten till Webb switch och RCC-1258. D-link routern har adress 192.168.0.1
Eftersom överföringen inte fungerar efter fiberanslutningen, undrar jag vad som måste göras först? Jag har kontakt med RRC och SWICH när jag kör en dator på routern.
Vilken utgång av de fyra på Technicolorn skall D-linken anslutas till?
Behöver det göras några ändringar i Technicolorn? Skall alla portar bryggas eller räcker det med en?
Tacksam för hjälp.
73 de sm7clm / Lennart

sm2o:
Man brukar kunna be Telia brygga modemet dom bryggar då port 4. Vet inte hur bredbandsbolaget gör. Du skall då kunna ansluta D-link routern till port 4 och om du har DHCP aktiverat på WAN sidan i routern skall du inte behöva göra nånting.

73 de micke

oz1rh:
Why use the D-link DSL-275B? A simpler setup is using just the fiber router Technicolor TG799 with the relevant port forward and the old IP LAN IP range 192.168.0.1-254.

73, Palle, OZ1RH.

SM7BKZ:
Palle, there is not enougth ports on the Technicolor, he must have three to the rig, one swich one antenna and one radio. It has worked before.

SM7BKZ:
micke, vi trodde det skulle fungera så men det vill inte för tillfället. Vi får testa igen.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version