Author Topic: Temperaturmätning, stöd för ny tempgivare  (Read 20924 times)

karro

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Hägran 5
    • Email
Re: Temperaturmätning, stöd för ny tempgivare
« Reply #15 on: 2011-04-23, 15:21:35 »
Det låter höra sig! Håller tummarna att det stämmer med termometern också när du kommer dit å kan se med egna ögon!
Har varit till stugan och kollat tempen... Nu stämmer webswitchen bra med termometern!
Dags att skruva upp lite mer givare...

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Temperaturmätning, stöd för ny tempgivare
« Reply #16 on: 2011-04-26, 10:39:27 »
Det låter höra sig! Håller tummarna att det stämmer med termometern också när du kommer dit å kan se med egna ögon!
Har varit till stugan och kollat tempen... Nu stämmer webswitchen bra med termometern!
Dags att skruva upp lite mer givare...
Finemang! Tack för att du hör av dig även när det funkar! Inte alla kommer ihåg det!  ;)
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Göran

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
    • Email
Re: Temperaturmätning, stöd för ny tempgivare
« Reply #17 on: 2012-05-04, 15:52:22 »
Hej Jan

Har en helt ny 1216H med 2.0 OP.

Har precis som Karro ett par DS18S20 som är svåra att komma åt (mina sitter inuti solpaneler på taket).
Är det lönt att testa och koppla in DS18S20 och testa om de fungerar eller ska man vänta på OP 2.2?
Såg att de tydligen funkat i tidigare OP.

Och så är frågan förstås när kommer i så fall 2.2 eller kan man få en beta som klarar DS18S20?

(Mitt första inhopp i det här forumet)


Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Temperaturmätning, stöd för ny tempgivare
« Reply #18 on: 2012-05-05, 16:44:01 »
Hej Jan

Har en helt ny 1216H med 2.0 OP.

Har precis som Karro ett par DS18S20 som är svåra att komma åt (mina sitter inuti solpaneler på taket).
Är det lönt att testa och koppla in DS18S20 och testa om de fungerar eller ska man vänta på OP 2.2?
Såg att de tydligen funkat i tidigare OP.

Och så är frågan förstås när kommer i så fall 2.2 eller kan man få en beta som klarar DS18S20?

(Mitt första inhopp i det här forumet)
Grejen är ju den att först funkade det med 18S20(fast värdena borde inte blivit rätt ändå), sen slutade det funka p.g.a att vi egentligen inte hade stöd för dem och slutligen så lade jag till stöd för dem "på riktigt" igen, så det ska funka med 18S20 i den FW-version du har.
Always include type of hard/software and version when asking for support.