Author Topic: Ferdig lagd kabel for TS-480 control  (Read 6039 times)

LA7NO

  • Newbie
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Ferdig lagd kabel for TS-480 control
« on: 2019-10-26, 12:16:37 »
Hei,

Vet noen om der finnes ferdig laget kabel for kopling mellom RRC-1258 MkII og lydkortet?
Lydkortet har vanlige 3mm stereo jack kontakter.

Altså, en plugg til AUX/MIC pinne 3 (signal) og 4 (jord), samt en til SP.
Det er den som går til AUX/MIC (RJ45) som er problemet.
Den andre er standard stereo kabel.

Klarer ikke å lage dette selv, grunnet artrose i fingrene.

73,

Per-Tore / LA7NO

La1zm

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Ferdig lagd kabel for TS-480 control
« Reply #1 on: 2019-10-27, 09:59:56 »
Hei
Har ikke funnet ferdige kabler, men har laget denne spesielle kabelen og kan evt. lage en til deg også. Men jeg bruker et «Easy digi» interface mellom rrc og pc. Det er sikkert ikke nødvendig, men har da  en trafo mellom både inn og ut. For nøkling bruker jeg optokopleren  for å slippe å sette RTP tx-mode on (redusere databruken). To ekstra tråder for ptt må da termineres i rj45 pluggen. Dersom ptt/ cat /vox brukes må RTP tx- mode settes til on. Fungerer greit med Ts-480, men det jeg bruker mest er Rrc Micro. Da slipper jeg fysisk grensesnitt og bruker VAC mellom Wsjt-x og Rrc-micro sw. Ptt ordnes også her med en optokopler og et usb til rs232 interface. For ytterligere info kan du jo kontakte meg på mail (qrz.com).
73, Alf La1zm

LA7NO

  • Newbie
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Re: Ferdig lagd kabel for TS-480 control
« Reply #2 on: 2020-12-28, 21:21:41 »
Hei Alf,

Av forskjellige grunner, så la jeg først idag merke til ditt svar på mitt spørsmål på Remote Rig forumet.

Lurte på om du fortsatt har anledning til å lage en slik kabel med RJ-45 i ene enden og 3,5 mm stereo plug i den andre? Ca 40-50 cm lang, slik at jeg får plass til ferritter.

Har brukt Remoterig RRC -1258 MkII i mange år. Har brukt de med både Elecraft K3, Kenwood TS-480SAT og ICom IC-7100. Har fungert meget bra.

Hvordan er din erfaring med dem?

Beste 73,

Per-Tore / LA7NO

La1zm

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Ferdig lagd kabel for TS-480 control
« Reply #3 on: 2021-01-04, 16:35:50 »
Kabler sendt :)