Author Topic: Nexa radio mottagning  (Read 11117 times)

ladekribs

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Nexa radio mottagning
« on: 2011-03-12, 16:59:16 »
Hej,

vad jag förstår, finns det en radiomottagare i WEB-switch 1216H2 extended version + WEB-Switch 1216K Radio Transceiver,

skulle jag då kunna programmera den att göra tex "stäng-av alla nexa brytare" om jag trycker på en viss knapp på en Nexa sändare?

Syftet är att kunna göra det användarvänligt utan att gå via en dator.

Jag hittar inte denna information i manualerna, men kan jag läsa av senaste mottagna nexa-sändarkoder i från web-interfacet?

MVH Stefan

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Nexa radio mottagning
« Reply #1 on: 2011-03-14, 09:01:36 »
Hej Stefan,

Med nuvarande funktion i programvaran till Webswitch "extended" så är det tyvärr inte möjligt att använda den som ett "relä" på det viset. Fokus har hittills lagts på att Webswitchen via de olika programmeringsmöjligheter som finns ska vara den som styr Nexa-mottagarna baserat på tid/temp/ljus/etc. Du tänker det att det skulle vara smart att kunna göra så ifall man vill stänga av fler Nexa på en gång än vad en vanlig gruppkod kan göra?

Det stämmer att under inställningar för Nexa så kan man se senast mottagen Nexa-kod. Detta är i dagsläget till för att kunna "härma" den koden när Webswitchen skickar koder. Det i sin tur beror på att det  har visat sig att trots att det heter att det finns c:a 67 miljoner olika koder så verkar vissa mottagare inte godta vilka koder som helst. De funkar dock såklart med de koder som medföljande sändare använder.
Always include type of hard/software and version when asking for support.