RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av RRC 1258

Hur konfigurerar jag min 1259MKIIS control-box?

(1/2) > >>

SM6POP:
Har en IC-706 som jag kört över nätet hemma med remoterig och det funkar perfekt.
Nu tänkte jag flytta fronten till annan plats och använda min mobil till control-boxen och fronten.
Mobilen är inställd som mobil hotspot och den tas emot av en TP-link Wifi-mottagare som sedan skickar vidare via ethernet-kabel in i control-boxen.
Hur skall jag konfigurera boxen, jag skall väl lägga in min hem-ip-adress någonstans i den men var. har kollat i manualen och har konfigurerat det hela så det fungerar över hemmanätet men får inte kläm på vad jag behöver ändra nu när jag tar med mig fronten.
73 de SM6POP - Anders

sm2o:
Hej

I SIP-contact fältet skriver du in den publika IP-adressen till Routern där du har Radio-RRC, Har du inte fast IP-adress så måste du använda någon ddns tjänst och istället ange ddns hostname i SIP-contact fältet. Portforwarding måste också vara gjord i routern på radiosidan

73 de micke

SM6POP:
Hej och tack för snabbt svar.
Då skriver jag den där, jag har öppnat portarna 80, 13000, 13001 och 13002 i routern.
Jag testar och så får vi se om en amatör som är uppväxt med fingerskiva på telefonen lyckas annars kanske jag söker hjälp här igen.
73

SM6POP:
Hej igen.
Det gick inte så lätt men skam den som ger sig.
Har alltså en wifi till ethernet brygga, min mobil är påslagen som surfpunkt som bryggan tar emot och skickar vidare till controll-boxen via ethernetkabel.
jag har kollat att bryggan och telefonen är uppkopplade mot internet genom att sätta ethernetkabeln som går till controll-boxen direkt i min pc och då har jag internet.
När jag sätter ethernetkabeln i controll-boxen börjar den gröna lampan lysa med fast sken så det ser ju bra ut så långt.
Jag lade in den ip-adress som  minip.nu visar här hemma i SIP-contact fältet men inga andra ändringar är gjorda.
När jag försöker starta radion händer inget men så fort jag flyttar ethernetkabeln till hemnätverket så sprätter den igång som den skall så det är säker några inställningar jag missat.
73 de SM6POP - Anders

sm2o:
Hej
Det verkar ju rätt i Kontrolländen, men kan du surfa till Radio-RRCn utifrån Internet så du vet att portforwarding funkar ? OM inte så kanske du inte har publik  IP-adress på Radio sidan, det är mycket vanligt att man inte har det du för tiden utan att be om det speciellt. Det kollar man så här http://www.remoterig.com/wp/?page_id=3494

73 de micke

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version