RRC 1258 Support på Svenska > Hårdvara, Kablage, Installationer

Icom IC-706, 706 MKII, 706 MKIIg

<< < (2/3) > >>

SM2Z:
Köpte från SRS före jul för 395 har jag för mig (eller därikring) . Prislistan är nog under revidering.
Det var lite leveransproblem oxo har jag för mig, fast jag fick min kabel i tid. Många 706:or har nog blivit monterade i bilar pga Kommunjakten

/A

SM6WZR:
OKI

Jag ringde SRS idag och kollade och beställde medsamma.

Så nu väntar jag på kabel.. :-\
/johan

ski:
Hej

Ett tips är att sätta en 3,5mm kontakt i högtalaruttaget på radion.

När man drar ut 3,5mm pluggen på fronten så kommer ljudet från radions högtalare och då väcker man kanske familjen som är hemma.   :)

73 de Christer SM7SKI

LA9NEA:
Hei. Min IC 706 MKII vil ikke gå i CW via remote rig.CW innstillinger ok på rig, kabler ok,sjekket for bad connections osv. Keyer aktivisert i '' hjemmeboksen'', CW medhør i hjemmeboksen ok., men 706 vil ikke gå i ''PTT'' ved keying. IC 706 er satt i CW BK.

Er det noe '' settings'' i hardware, software som er uteglemt ??

73 Viggo  LA9NEA

OH6NT:

--- Quote from: sm2o on 2009-01-16, 07:31:50 ---Kabeln OPC-581 (3.5m) eller OPC-587 (5m) följer inte med IC-706:an vid leverans. Jag hittade inget pris på SRS men den finns på www.wimo.de för 52 EUR eller www.thiecom.de för 44.95 EUR.
/ micke

--- End quote ---

Rekommenderar att man INTE köper nåt från thiecom.de!  Skitfirma, tar inget ansvar för det de säljer, garantiservice funkar inte. Jag misstänker att de säljer B-klassade grejer från tillverkarna utan garanti. Vi köpte en av MFJ:s automattuners från dem, och den funkade inte. Sände tillbaks den för garantirep. Efter ca. 6 månader och flera påtryckningar från lokala DM-hams fick vi tillbaka den, och då var den trasigare än när den for iväg!

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version