Author Topic: WEB-switch 1216E  (Read 26622 times)

SM4DXO

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
Re: WEB-switch 1216E
« Reply #60 on: 2011-12-07, 12:11:51 »
Hej Jan!

Roligt höra av Dej!

Jag måste väl säja att det fungerar bra eller utmärkt!! Jag använder bara två reläer i webswitchen. Ett för kontroll av värmen i pumprummet och ett för kontroll av huset i övrigt. Husets värme har jag också ställt in så jag kan slå på värmen om jag skall åka dit.

För radio  och dator i stugan satte jag in en sändarmodul i switchen och har sedan 3 st Nexa. En slår jag igång dator med. De andra två är kopplade till var sitt nätaggregat för IC-706 samt ett PA för 2M. Har kört ett antal tester fjärrstyrt och det fungerar utmärkt.

Rotorstyrning använder jag ERC. Har en HAM III rotor. Jag får brum i radion när jag börjar rotera som jag inte vet vad det beror på, men tur att det inte brummar annat än när jag roterar!! Fungerar också OK annars.

Märker att IC-706 har dålig känslighet på mottagaren så ska framöver fixa med HF-steg för både 2M och 70cm. PA för 70 cm har jag, men inte fått på plats.

Måste också få till en bättre sequenser. Om Det finns en sådan möjlighet i RRC-burkarna så har jag inte förstått hur man skall använda detta. Testade detta lite, men inget bra resultat!!

Kanske kommer med frågor så småningom.

73!
Mats-Ingvar

Jan (Microbit)

• Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
Re: WEB-switch 1216E
« Reply #61 on: 2011-12-07, 12:19:05 »
 ;D
Always include type of hard/software and version when asking for support.