Author Topic: Modifiera setswitch.htm ?  (Read 11014 times)

SM0UXX

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 100
    • View Profile
Modifiera setswitch.htm ?
« on: 2011-08-02, 09:29:17 »
Funderar på om det är möjligt att lägga in egen html-kod på sidan setswitch.htm, dvs där reläerna kontrolleras? Eller generas hela sidan dynamiskt?

Saken är nämligen den att jag styr en ameritron RCS10LX antennswitch med BCD-kodning (tack SM0CCM Lasse för tips och hjälp!). Min tanke var att lägga in en liten "fuskruta" med BCD-koderna för de olika reläerna direkt bredvid reläerna. Om man ska vara riktigt om och kring sig kan man förstås också göra ett script som sätter switchens relä 1 - 3 i rätt kombination för resp antenn, men det är kanske lite överkurs...).

Om detta är komplicerat att åstadkomma så får papperslappen bredvid datorn duga  :-)

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Modifiera setswitch.htm ?
« Reply #1 on: 2011-08-18, 09:00:41 »
Allt synligt innehåll i webbläsaren skickas ur webbswitchen, så enda sättet att ändra på vad som kommer från den är att ändra källkoden och göra en ny firmware. En tänkbar "omväg" vore dock att du skapar några html-filer/webbsidor som använder sig av "frames". Tänker mig att du har en huvudsida som t.ex refererar till två andra sidor, varav den ena är webbswitchens sida och den andra är din hjälpsida. Du får då iofs se hjälpsidan hela tiden, men det kanske går att leva med?

Always include type of hard/software and version when asking for support.

SM0UXX

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 100
    • View Profile
Re: Modifiera setswitch.htm ?
« Reply #2 on: 2011-08-29, 21:57:44 »
Tack för infon!

Ja, källkoden vill jag nog inte in och grotta i. Risk att ingenting funkar sen  :P
Faktiskt ett bra tips att göra en egen sida. Ska klura lite på vilken variant som är bäst, men med t.ex. IFRAME eller "flytande" lager så borde det gå att göra snyggt.
Dock inte mest prioriterade uppgiften för min setup just nu  ;)

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Modifiera setswitch.htm ?
« Reply #3 on: 2011-08-30, 08:30:52 »
Källkoden är ju inte heller Open Source så det är bara vi på Microbit som har möjlighet att grotta sönder den, haha! Menade att isf är det vi som måste ändra på setswitch.htm.
Always include type of hard/software and version when asking for support.