RRC 1258 Support på Svenska > Allmänt diskussionsforum

Min kompis har fått fiber

<< < (2/3) > >>

sm2o:
Men vänta nu

DSL-275 B har ju ingen WAN port, det är ju ett ADSL-modem med router. Du behöver en vanlig router med ethernet WAN port.
Om inte andra funktioner som IP-telefon tex används så behöver man ju inte använda technicolorn alls, sätt den riktiga routern direkt i fiber burken.

För Palle så är Tecnicolor en burk med ett hopplöst användarinterface och den har inget stöd för fjärradministration.

/micke

SM7BKZ:
micke, vi har en vanlig router med WAN-ingång, internet går utmärkt via den routern och sedan Technic-modemet.
Jag  fattar inte var felet ligger.    men     vi ger inte upp.
Stig / BKZ

oz1rh:
Hej,

Du kan fejlsøge på dine net med ping så finder du ud af hvad der virker og ikke virker, det må give en ide om fejlen. ping fra en router ligger typisk under System og Diagnostics i routerens. På en Windows pc kan du pinge fra en DOS boks (cmd).

Det er kompliceret med to routere og to net. Det er muligt at sætte det op med et net, men så skal ethernetkablet fra fibernet routeren sættes i en af de 4 huller til RJ-45 på din 'vanlige router' og IP adresser mv. skal sættes passende. Jeg har mit kørende på den måde, altså på et net, endda med en NanoStation M2 undervejs.

Du kan evt. vise os en netværkstegning med dine routere og enheder og deres subnet ranges (192.168.10.1-254 eller 192.168.0.1-254?), maske (255.255.255.0?) og default gateway. Så det det sikkert muligt at foreslå hvad der er galt uden at gætte så meget.

Mit gæt lige nu er at dine radio RRC ikke har korrekt IP adressse eller default gateway i forhold til det net de står på. Det kan også være at der er route ud mod internettet, men at trafik udefra ikke routes til RRC'erne. Det kan jeg ikke gennemskue uden din netværkstegning.

73, Palle, OZ1RH.

sm7clm:
Tack för ditt inlägg Palle.
Vi kollar
73 de sm7clm/Lennart

sm7clm:
Micke,
Vi har nu kollat att vi använder utgång/port 4 på bredbandsmodemet TG799 som Bredbandsbolaget bryggat. Denna anslutning är vidare ansluten till Wan porten på den tidigare använda routern.
Vill du göra en checklista, step by step, hur vi går vidare med inställningarna och vad som vi bör tänka på t. ex. Port Forwarding. Eller?
Tacksam för din hjälp
73 de sm7clm

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version