RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av Routrar och Brandväggar

DynDNS

<< < (2/2)

sm2o:
hej

Om det sitter en låda före som har nått slags routerfunktion då måste den kanske konfigureras också, om det inte är bara ett modem. Om du kommer åt Netgear routern via port 80 då kommer kommer du givetvis inte åt RRC på port 80. Ändra routerns admin port till 8080 eller ändra RRC:ns till 8001 eller nått. Har du ip telefoni så får du också ändra port 5060 i båda RRCerna till nått annat. tex 11001.

kolla också att det sitter senaste firmwaren i routern.

tänk också på att det oftast inte ( beroende på router) går att testa med DynDns adresser om du sitter bakom samma router med Control RRC.n

/mikael

SM0UXX:
OK, det var nog att jag var på samma sida routern när jag försökte kontakta rrc:n via DynDNS. När jag ställde om webserver-porten till 8002 samt satte datorn på "utsidan" av routern så fungerade det.

Däremot funkar det inte att köra kontrollpanelen på så sätt, där funkar bara rrc:erna med varandra om jag kör på egna nätverket med fasta ip-nummer. Har skrivit in DynDNS adressen som SIP-kontakt (testat med både http:// och utan före). Och har DMZ till radio-rrc:n i routern. Ställde om SIP-port till 11001 för att undvika konflikt med telefonin...
Några teorier om vad som kan vara tokigt?

Å andra sidan kommer inte radion sitta innanför denna router sedan, så det är nog bättre att bråka med ev problem på radio-qth istället :-\

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version