RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av Routrar och Brandväggar

Ingen kontakt med Control Panel

<< < (2/2)

Jan (Microbit):
Testade du klicka på "Browse" i "Find devices" i Setup Managern?

SM7CFF:
Då kom jag åt RRC. Allt ser OK ut.
Varför kan jag inte söka på 192.168.1.227 längre? Det har fungerat tidigare.
Varför börjar allt fungera OK 30 min efter att jag tryckt på riggens startknapp? Förmodligen inte möjligt att besvara.
Just nu har jag hela riggen hemma, med det verkar opålitligt och inte kul när halva riggen normalt är 8 km bort.

Jan (Microbit):
Om du anger samma http://blabla-adress i din webbläsare som den som kom dit när du klickade på Browse så ska det helt enkelt funka.

30 minuters "uppstartstid" är onekligen konstigt. Förklaring finns säkert men problemet är att komma åt den så att säga.

SM7CFF:
Om jag skriver 192.168.1.227:8080 så får jag kontakt med RRC.
Nu har jag brutit strömmen till hela "fjärrdelen" flera gånger och nu fungerar systemet OK.
Onekligen oroligt, eftersom jag har antennen c:a 8 km hemifrån på en bondgård och där kan det så klart förekomma ett och annat strömavbrott.
Hade varit verkligt intressant att få veta vad som startade det här meningsutbytet.
Tack för all support.
Nu håller vi tummarna i Lund.

Jan (Microbit):
En fråga för att klargöra: Använde du initialt adressen 192.168.1.227:8080? Det var inte så att du använde 192.168.1.227?

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version