Webswitch 1216H Support på svenska > Allmänt diskussionsforum

4.23 BETA Buggrapport

(1/3) > >>

SM5XJX:
Hej

Jag har efter 4.23 upptäckt följande på HOME versionen:

En 1 wire tempgivare dyker upp som en extra givare men den går att bocka bort i programmet således inget större problem men något skumt.

Ett 1 wire ingångskort 2 kanals tappade adressen o fick sökas om.

Ett annat 1 wire  2 kanals ingångskort tappade funktionen ingång A LOW helt o den återfjädrande strömställaren fick programmeras om till LOW B.

Sedan har inte mina SMS vid larm kommit som jag tycker de borde men jag har haft fel förr... Detta har hängt med även på tidigare versioner.
Jag kör Smart SMS. Test SMS kommer fram utan dröjsmål.

Gott nytt 2016
Fredrik

SM5XJX:
Bifogar bilder. ..
[/quote]


Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

Jan (Microbit):

--- Quote from: SM5XJX on 2016-01-06, 15:25:22 ---Hej

Jag har efter 4.23 upptäckt följande på HOME versionen:

En 1 wire tempgivare dyker upp som en extra givare men den går att bocka bort i programmet således inget större problem men något skumt.

Ett 1 wire ingångskort 2 kanals tappade adressen o fick sökas om.

Ett annat 1 wire  2 kanals ingångskort tappade funktionen ingång A LOW helt o den återfjädrande strömställaren fick programmeras om till LOW B.

Sedan har inte mina SMS vid larm kommit som jag tycker de borde men jag har haft fel förr... Detta har hängt med även på tidigare versioner.
Jag kör Smart SMS. Test SMS kommer fram utan dröjsmål.

Gott nytt 2016
Fredrik

--- End quote ---
Vilken är "extra"? Den första?

Tappad adress menas att den försvann ur programmeringen?

Om ingång A försvinner men B finns kvar så låter det otroligt skumt om det skulle ha nått med programmet i allmänhet och 4.23 i synnerhet att göra.

SMS-larm har jag på en WS hemma och de kommer "för ofta", med det menas att när jag öppnar fönstret till det lilla rum där övervakningen sker för att hiva in pelletssäckar så hinner templarmet gå iväg med SMS. Har du kollat vilken status det är på Monitoring-sidan?

Så värst "Gott" är nog inte 2016 om WSen krånglar på de sätt du beskriver  ;)

SM5XJX:
Hej

Det är den andra som du ser att jag "stängt av".
Tappad adress ja den försvann ur listan över 1 wire objekt så programmet pekade mot något som inte fanns enligt WS.
Ja skumt jag vet bara att det hände vid övergången till 4.23. Jag ska kolla trådningen snarast.

Jag kollade statusen nu den är inactive så ingen reaktion där. Även efter filtertiden på 60 sek.
Larm lampan som delar tempgivare reagerade dock vid inställt värde.

F

Vid omstart av WS så kommer spökgivaren upp igen och man måste manuellt "plocka bort den igen"

Jan (Microbit):
Ok, då är biten med den återkommande sensorn nog begriplig. Det är nämligen så att av historiska skäl så sker en automatiskt skanning av 1:a och 2:a raderna i 1-wire-listan ifall inget är programmerat in på nån av dem. Så det är mest troligt därför den gärna vill lägga till en på 2:a raden. Har nog inte tagits i beaktande att man kan ha en sån konfig som du råkar ha  ;)

Att det däremot försvinner bara en 1-wire-enhet från listan är svårare att förstå, borde vara allt eller inget kan man tycka, såvida det inte har nått att göra med föregående grej.

Monitorstatusen jag tänkte på var:


--- Quote ---No queued emails/SMS

Last email/SMS status:  Email/SMS sent successfully

--- End quote ---

för jag fattade det som att det var SMS-skickandet som sket sig men du menar att det kanske inte ens blev "Active"?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version