Webswitch 1216H Support på svenska > Allmänt diskussionsforum

Android App

(1/4) > >>

mangee1:
Hej

Har installerat appen på två mobiltelefoner och en platta.
Appen kraschar så fort jag trycker på reload.
Jag kör lokalt, ej via webben och router.
Jag kör Android 2.3.5 och 2.3.4
Vad kan jag göra för fel?

roland:
Jag har kollat i lite felloggar och kan se att något fel i de meddelanden som hör ihop med reload för relän finns. Tyvärr framgår det inte vad felet beror på utan bara att det uppstått, och jag kan inte upprepa det. Förmodligen är det något som uppstår bara i vissa modeller eller i vissa situationer. Ett av felen var (det är inte säkert det gäller just dig, loggarna visar inte vilken telefon dom kommer från av förklarliga skäl) att IP adressen till webswitch hade ett mellanslag som sista tecken. Ska föra in ett skydd mot det i nästa version.

Några frågor:

Fungerar reload på Temp-fliken?
Har du namngett nått av reläna med andra tecken är bokstäver?
Är din webswitch skyddad men username/password?

swed:
Hej,
jag har sett att när man installerar appen skall man inte trycka reload, stressar man den genom att trycka reload så blockeras den helt och man får avinstallera och installera om den.
Stäng ned appen efter installation + url adress, starta om den och vänta på resultat utan att trycka reload så fungerar den bra.
Så länge man inte trycker reload så funkar den bra, man behöver inte trycka reload för att den skall uppdateras.
Jag har satt user och pw i Webswitch och kan jag läsa av relä och temp.
Försöker jag ändra ett relä spärras appen och jag måste ominstallera så i nuläget använder jag appen för att kolla status på relä och läsa av temperaturer.

Utan user o pw så kan jag ändra relä utan problem och utan att appen krachar.

Swed

roland:

--- Quote from: swed on 2011-12-14, 07:35:14 ---Hej,
jag har sett att när man installerar appen skall man inte trycka reload, stressar man den genom att trycka reload så blockeras den helt och man får avinstallera och installera om den.
Stäng ned appen efter installation + url adress, starta om den och vänta på resultat utan att trycka reload så fungerar den bra.
Så länge man inte trycker reload så funkar den bra, man behöver inte trycka reload för att den skall uppdateras.
Jag har satt user och pw i Webswitch och kan jag läsa av relä och temp.
Försöker jag ändra ett relä spärras appen och jag måste ominstallera så i nuläget använder jag appen för att kolla status på relä och läsa av temperaturer.

Utan user o pw så kan jag ändra relä utan problem och utan att appen krachar.

Swed

--- End quote ---
Aha! Det är så det går till när det blir fel. Intressant information. Tackar för det.
Ska göra lite stresstest här och se vad jag kommer fram till. Vore ju bra att få med ett motmedel mot det i den version som kommer nu inom kort.

mangee1:
Hej
Hjälper inte att installera om. Appen kraschar så fort man startar om den när man har spara URL:en . Inget lösenord behövs.
Kör med  URL 192.168.5.236 om det kan vara till hjälp.

HTC Desire HD
Skall testa med de andra oxå.
 Magnus

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version