Webswitch 1216H Support på svenska > Allmänt diskussionsforum

Begränsad kontakt med Switchen

(1/3) > >>

Emretsson:
Igår installerade jag en tempgivare och jag testade lite utan några problem.

Idag skulle jag kolla lite till och då får jag inte upp hela sidan. Den frame som innehåller informationen kommer upp ibland, men den frame som innehåller rubriken och den frame som innehåller menyn kommer inte fram utan "Webbsidan kan inte visas"
Jag har provat med två datorer och med appen. Jag har provat med via WebSwitch ddns och direkt med interna IP-adressen.
Appen rapporterar Error:Empty message och/eller Error:No data.

Nu kan jag lätt starta om den då jag har den lokalt i huset, men vitsen med switchen är väl att styra remote så då är det inte lika lätt att starta om den.
Jag har inget program snurrande så jag kan inte se hur mycket den har låst sig.

Gott nytt År!

Jan (Microbit):
Det låter som nån form av nätverksproblem. Det brukar bli så om Webswitchen inte kan skicka datat till webbläsaren. Tänkbara grejer att testa:

1/
Olika webbläsare

2/
Ansluta Webswitchen till en annan router/switch.

3/
Växla "Eth-type" mellan "Auto" och "Auto, prefer 10 Mbit"

Menar du förresten att det "går till sig" om du startar om den?

Emretsson:
1/ Provade med olika läsare.
2/ Tänkbart men känns som lite osäker lösning...
3/ Ok, har den inställd på "Auto, prefer 10 Mbit" men kan prova att ändra till "Auto".

När jag gjorde den strömlös (norsk reset) så fungerade den som den ska efter uppstart, alla inställningar intakta.

Verkar som den "buggade" ur i web-gränssnittet - men eftersom jag inte hade nåt program (ACP) snurrande så vet jag inte hur mycket som "låst" sig. Den frame som innehåller informationen, i det här fallet "../startpage.htm" kom upp riktigt ibland, men "../left.htm" och "../banner.htm" fick timeout (ganska säker på att det inte blev 404-svar, tog för lång tid innan svar).
Jag provade aldrig de andra sidorna då jag då inte hade url till de olika "left"-valen.
USB gränssnittet fungerade.
Nu har jag ett ACP snurrande och lite bättre koll på url så jag avvaktar och ser om det återkommer. Tills dess så vågar jag inte lita på att den fungerar tillfredställande remote.

Jan (Microbit):
Mina svar kom sig av att det har hänt att 1216H inte kommer överens med 100% av alla routrar/switchar. Vad som händer är då att den inte kan kommunicera via nätverket på normalt sätt, men den följden att en massa data antingen skickas för långsamt eller så inte alls. Det yttrar sig exakt som du beskriver det och kan t.o.m få den att starta om när man "surfar" till den pga att den inte kan skicka data i rätt fart över nätverket. Därför så föreslog jag de sakerna och punkt 2 är alltså inte "osäker", utan ett sätt som om det funkar sen får den att gå som tåget. Problemet är alltså av den arten att mot de routrar/switchar som det funkar så funkar det 100%, medan de som strular gör det hela tiden, i alla fall vad vi har sett så långt. Det är dock väldigt ovanligt att det blir ett sådant problem.

Emretsson:
Ok, jag köper att man kan ha kompabilitetsproblem med nätverksprodukter, även om jag aldrig själv upplevt det , men som du själv säger så är det ett problem så märks det ganska tydligt. Har D-link DIR-655 med en DGS-1008D och det fungerade mer än länge innan problemet dök upp.
Den har inte startat om spontant någon gång.
Om det skulle vara problem med router/switch så borde det vara problem med alla frames, inte bara left, banner och appen.
Men jag provar ett tag till för att se om det dyker upp igen. Har fungerat 72h sen omstart just nu.
Om du vill så har du min välsignelse att titta in i den, om jag förtått rätt så har den telnet, kan du se mer där?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version