RRC 1258 Support på Svenska > Allmänt diskussionsforum
Mobilt bredband
ski:
Hej
Om man lyssnar på webradio med ett 3G-modem så upplever jag inget problem med ljudet.
Detta beror på buffringen av ljudet.
Finns det någon buffert i SIP protokollet?
//Christer SM7SKI
SM6VTT:
Min erfarenhet av mobilt bredband är bra - när det inte är mobilt ;D
Jag har Telia och Huawei E-620
I min sommarstuga fungerade det urselt tills jag anslöt en yttre antenn. Nu fungerar det kanon, har en riktantenn inköpt på Kjell. Signalstyrkan ökade inte nämnvärt men jag skulle tro att störnivån blev lägre dessutom har jag fått intrycket att roamingen mellan masterna fungerar dåligt.
Till sommaren skall jag investera i en router med pcmcia slot så blir det lite smidigare.
sm2o:
Jag gjorde en test med Paneländens RRC ansluten till en D-LINK DIR-451 med en E220 dongle. Rent principiellt funkar det, fick dock bara 5 av 10 baner fältstyrka. Pingtid i snitt 275 ms till radion. Får dock korta avbrott i ljudströmmen lite olika beroende på hur jag flyttar routern med donglen. Borde skaffa en yttre antenn till E620 för att se om det blir bättre vid full fältstyrka.
/ 73 de micke
ski:
Hej
Körde du 3G eller GPRS?
//Christer SM7SKI
ski:
Hej
Har i dag kört mellan Furulund (10km NV Lund) till Malmö en sträcka på ca 30km.
Under min resa har jag pingat min server hemma i Furulund och hade ca 240ms i pingtid. Har Telia adsl 8/1 och en D-link router DI-624+. Servern är ansluten till outern med kabel 100Mbit . I bilen har jag Telia med Turbo 3G täckning.
// Christer SM7SKI
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version