Hej
Tack för svaret, jag kom fram till att det borde vara så det fungerade. Den fjärrkontrollen jag har är av något annat märke (proove) så den är lite skum. Problemet jag hade lyckades jag isolera till att brytarna stör varandra på ett sätt jag inte begriper.
1) Om jag lägger till en brytare (self learn) funkar det.
2) När jag la till nästa fungerade det att styra nummer två (med kontrollen i webswithchen för nexa nummer 2) utan att brytare nummer ett påverkas, men kontrollen för brytare 1 styr även brytare 2.
3) Samma för nästa brytare,men nu styr kontrollen för nummer 1) alla tre brytarna ...
Vet inte om det har att göra med att jag inte använde disable funktionen i Webswithcen (så de "lär sig av varandra") eller om switchen genrerar koder efter ett visst mönster så början av koden alltid är lika, och att dessa brytare inte använder hela koden, även om det inte helt förklarar beteendet. När jag senare, med tips av en annan post i forumet, ändrade till fixed kod så funkar det perfekt. Jag hade inte tillgång till min fjärrkontroll då, men den har kommit hem igen och nu kör jag med "use last recived" vilket också funkar. Brytarna får då alla samma kod, men olika unit number.
Tack för hjälpen.
/Robert