Webswitch 1216H Support på svenska > Allmänt diskussionsforum

Ny i gänget och har vilda idéer!

<< < (2/4) > >>

Jan (Microbit):
Tycker det låter vettigt som du har funderat ut det. Hur matar du själva Webswitchen? Tänker på att det är borde vara gemensam 0V/GND för dess matning och 5V:en då Webswitchen refererar till sin 0V/GND mot givarna. (Dock är inte hårdvara min "specialitet", hehe)

torparn:
Webswitchen matar jag med TRAFO LGS12V AC SKYDDSTRANSFORMATOR med egen säkring. Max för denna är 5A. Men jag har satt i en 800mA snabbsäkring.

Tänkte sätta en ny för 5V:s kretsen. Tittar runt lite vad som finns färdigt. Tror man får koppla in 0V (-) på webswitchen också . Men faktum är att de flesta givarna fungerar trots jag inte har extra matning. Kanske blir lättare att bara koppla in stömen från en usb kontakt. Har inte bestämt mig än vilket som är bäst. Ha en dator på i pannrummet hela tiden "vet inte".

Bus-1 och bus-2 Levererar ju nästan 5v. Men det är inte mycket mA. Tror inte man ska ta och koppla in mer än nödvändigt. Har varit på Ahlsell idag och handlat mycket. Vi får se, kanske jag får beställa en ny till efter jag provat koppla in extra 5V matning.

Har ni någon som är bra på hårdvarubiten? Men och andra sidan då köper jag ju ingen ny webswitch.

Det var någon som skrev till mig
"Friskt kopplat hälften brunnit"

torparn:
Litet önskemål om programmeringen!

Skulle vilja att den larmade under 55°C Eftersom temperaturen sjunker snabbt. Vad jag förstår kan man bara larma på exakt temperatur. Typ tecken Före och <  och >

Tackar!

Jan (Microbit):

--- Quote from: torparn on 2012-12-22, 20:05:21 ---Litet önskemål om programmeringen!

Skulle vilja att den larmade under 55°C Eftersom temperaturen sjunker snabbt. Vad jag förstår kan man bara larma på exakt temperatur. Typ tecken Före och <  och >

Tackar!

--- End quote ---
Nej, det är inte på exakt temperatur utan när den går under/över som larm/återställning sker.


--- Quote ---f Alarm temp/RH/level is greater than Reset temp/RH/level (like in row 3 above) the alarm email will be sent when the temperature/humidity/input is equal or higher than the Alarm temp/RH/level value. The reset email will be sent when the temperature/humidity/input is equal or less than the Reset temp/RH/level value.

If  Reset temp/RH/level is greater than Alarm temp/RH/level (like in row 6 above) the alarm email will be sent when the temperature/humidity/input is equal or less than the Alarm temp/RH/level value. The reset email will be sent when the temperature/humidity/input is equal or greater than the Reset temp/RH/level value.
--- End quote ---

från: http://www.webswitch.se/wp/?page_id=740

torparn:
Tackar för det! Jag gjorde fel, men det fungerar nu.

Vill bara berömma er och er support. Det är nog den bästa supporten jag fått genom tiderna. :D

Ska glatt rekommendera era produkter till andra växthus odlare. Ett bra program och en bra produkt till ett bra pris.

Enda önskemålet jag har är att få en fuktighetsgivare också. Ex den som finns på www.m.nu/luftfuktighetsmatare-version-2-p-373.html?osCsid=h3cmd5snlfaeturdrabs17edi6

Då hade jag kunnat styra allt med datorn.

Belysningen gick bra att styra med en utgång och ert ur. Väven fungerar bra som den gör. Luftningen går bra, men jag får köpa en webswitch till för att kontrollera alla.

Allt kommer inom kort finnas på min egen hemsida. Ska bara få det att fungera i realtid.

Mvh
Patrik

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version