Webswitch 1216H Support på svenska > Konfiguration av routrar, brandväggar, m.m

Hittar inte webswitchen från internet

<< < (2/3) > >>

Jan (Microbit):
"Last Dynamic DNS status: Unknown" visar att WSen inte lyckas uppdatera vår DDNS. Vad har du angett som "DNS server" på "IP settings"-sidan?

andreas1:
jag har använt 192.168.0.20
provade att gå tillbaka till 192.168.0.1
då får jag dessa fel

Max available memory = 18501 bytes
Sun state: Invalid/Not programmed
Last Dynamic DNS status: Error, code=107
Ping status (watchdog): Off
Active profile: Default

Jan (Microbit):
"Last Dynamic DNS status: Error, code=107" betyder att Webswitchen inte lyckas ansluta till DDNS-servern, dvs den har lyckats hitta adressen till DDNS-servern men något förhindrar den att kommunicera med den. Det låter lite märkligt då det är "det håll"(dvs ut mot Internet) som bruka vara öppet genom brandväggar i routrar. Fungerar månntro din på något annat sätt än "vanligt"?

sm2o:
det är väl bara dns ip som är fel inställd. Sätt Google dns 8.8.8.8 det brukar alltid funka

/micke

andreas1:
provar att lägga in 8.8.8.8
vad är det igentligen man vill ange
jag är inte ett dugg insatt i detta
annars får jag prova med en annan anslutning till internet
i dags läget har jag bara mobila lösningar
har provat att ändra på alla möjliga inställningar på modemet
för att det skall vara öppet från utsidan
det fungerar hur bra som helst att surfa till alla sidor utan problem

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version