Author Topic: Appen slutat fungera  (Read 5542 times)

sm0gsm

  • Newbie
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
    • Email
Appen slutat fungera
« on: 2014-04-12, 22:34:08 »
Använder webswitchen i stugan på landet via mobilt BB 3G från Tele2. Helt plötsligt slutade all fjärråtkomst att fungera eftersom jag helt plötsligt blivit tilldelad en privat IP adress (började på 10.xx.xx.xx någonting). Efter mycket tjatande på Tele2:s support med hotande av byte av operatör fixade man någonting så nu fungerar det att komma åt switchen igen via min hemdator och dyn DNS uppdateringen fungerar. Men från min mobil App som tidigare fungerat utan problem får jag då jag nu försöker ansluta mig, efter en lång stund, bara ett felmeddelande med "Connection to htttp://hn5xxxx.ddns.webswitch.se Refused" hela tiden.  Någon ide om var problemet ligger? Är inte så kunnig i IP:nr och DNS mm. Den nya IP adressen jag nu får i 3G routern när det börjat fungera igen från hemdatorn ser lite skum ut också tycker jag. Börjar med 5.xx.xx.xx???
20140414 Jaha idag så började det fungera med appen igen också helt plötsligt??? Nu börjar routerns IP med 34.xx
« Last Edit: 2014-04-15, 16:55:02 by sm0gsm »

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Appen slutat fungera
« Reply #1 on: 2014-04-16, 07:57:00 »
Antagligen var någon del av DNS-systemet inte up-to-date men blev det och då vips började det funka  8)
Always include type of hard/software and version when asking for support.