Webswitch 1216H Support på svenska > Konfiguration av routrar, brandväggar, m.m

Kommer inte åt WS längre

(1/5) > >>

Persson:
Jag har en Telia router, Thompson som har funkat bra med port forward men sen jag satte en router till som "under router" eller vad man ska säga ute i pannhuset (för att få wifi där) så hoppar jag in på allt från routern till min ip kamera när jag försöker logga in på webswitchens dns adress... Vad måste jag göra?, jag är inte så hemma på nätverk men brukar få till det med vilda chansningar  ;D

Jan (Microbit):
Låter som om befintlig Telia-router och den du satte dit "konkurrerar med varann" och förorsakar förvirring vart nätverksdata ska överföras. Det låter som om det du hade behövt är en ren "Wireless Access Point", inte en router. Vad är det för router du satte dit? Kan ju gå att slå av grejer i den som kanske är det som krockar ihop sig med Telia-burken.

Persson:
Min andra router är en zyxel NBG-417N det enda jag gjort är stänga av DHCP och satt IP adressen till 250 på slutet de är anslutna till varandra via LAN portarna

Persson:
Den gick att sätta som ren access point men det blev ingen skillnad... Nu kommer jag in på huvud routern vis ddns adressen

Jan (Microbit):
Med "webswitchens dns adress" menar du den adress du använder för att kolla åt WSen utifrån Internet? Om ja, har du då olika portar på dina grejer på insidan? För det låter som att du t.ex skulle ha port 80 på både din routers och WSens webbserver och då kan du inte komma åt bägge två från utsidan då "port forwarding":en inte kan skilja på vilken burk du vill till.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version