Webswitch 1216H Support på svenska > Allmänt diskussionsforum

Web-switch som "hänger" sig ofta

(1/7) > >>

SM0UXX:
Min web-switch hänger sig med jämna mellanrum. Detta yttrar sig i att det blir "DNS-error" när man försöker ansluta till webservern i switchen. Om man bryter strömmen och startar om så funkar den några dagar igen.

När den är nere så går det dock att pinga den med fina svarstider.

Kör med firmware-versionen från mars i år...

Några idéer runt hur man ska slippa detta? Har försökt starta om den lite oftare, men verkar inte hjälpa.

sm2o:
Jag har inte fått en enda rapport som indikerar nått liknande.

hur gör du när du surfar till den ? dns namn eller ip-nummer ?

hur gör du när du pingar, dns namn eller ip-nummer ?

maila mig en kopia av felsidan du får upp

73 de micke

SM0UXX:
Jag kör dns-namn via dynDNS, dock blir resultatet det samma om jag skriver in IP-nummer. Jag pingar på IP-nummer, dock har jag bara testat på det interna IP-numret från routern.

Mailar om/när problemet uppstår igen (har startat om den imorse så att den tuffar på bra för tillfället).

sm2o:
Hej

jag har ju svårt att tro att det kan bli dns-error om skriver en ip adress,  undrar om det inte är ett dns-problem snarare


73 de mikael

SM0UXX:
Sådär, nu har den hängt sig igen, mailar dig några skärmdumpar och en loggfil, Micke.
Symptomen innan den hängt sig är alltid att det tar ovanligt lång tid att ansluta. När man väl webservern visar sig så funkar allt bra - det går blixtsnabbt och fint att switcha releärna. Men just nu vill den inte låta mig ansluta alls som sagt....

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version