Author Topic: Web-switch som "hänger" sig ofta  (Read 29268 times)

Wahlman

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Re: Web-switch som "hänger" sig ofta
« Reply #30 on: 2011-06-13, 11:49:34 »
Ägnade helgen åt att testa tipset med extra switch m.m. Satte in en zyxel miniswitch. Resultatet detsamma. Noterade att Uptime-värdena mycket riktigt var låga.
Fick den lysande idén att kolla om det fanns någon firmware-uppdatering till min gamla router (D-Link DI-524). Det fanns det !!
Tankade hem version 2.07 och installerade och då hoppade allt igång. Kör nu med bara port 8080 öppen. Plockade ner webswitchen från DMZ. Funkar fortfarande.
Den enda störning som jag noterar ibland är att webbsidan inte laddas fullständigt när jag accessar den. Kör jag en update i browsern så laddas allt utan problem.
Kommer att ägna sommaren åt att fortsätta mitt projekt att fjärrstyra det mesta i stugan  8).
Tack för en bra support och en spännande produkt!
/Wahlman

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Web-switch som "hänger" sig ofta
« Reply #31 on: 2011-06-13, 14:05:58 »
Kul att det sparkade igång sig mha router-uppdatering! Och bra att veta att sådant kan hjälpa också!
Always include type of hard/software and version when asking for support.

SM0UXX

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 100
    • View Profile
Re: Web-switch som "hänger" sig ofta
« Reply #32 on: 2011-07-29, 08:07:24 »
Jag vågar nog påstå att mina problem löst sig... Har kört flera månader nu utan att jag "tappar" switchen. Det var efter att jag uppdaterat till firmware 1.18 som det började fungera igen.
Jag kan fortfarande få samma problem ibland, med att inte hela sidan laddar sig. Skillnaden är nu att det funkar att ladda om sidan, utan att jag tappar kontakten med switchen.

Det verkar som att en uppdatering i switchens firmware på något sätt tillåter omladdning som inte tidigare gick att göra?

Så något mellan min router och switch är det som inte är 100%, men skulle ändå säga att problemet är i närmsta löst för min del genom att uppgradera webswitchens firmware.

Tack för all support!