RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av RRC 1258

Fel vid uppdatering av firmware

(1/4) > >>

SM6VTT:
Försöker uppdatera till senaste versionen men får följande fel: "CRC32 mismatch, header=-2066745840, calculated=2053668334"

Jag har RRC-1258(MkI)

Skall testa att göra en reset och se om det går efter det...

Någon annan som har samma problem??

SM6VTT:
Reset hjälper inte.

Funderar inte via setup manager heller, säger "Failed programming new firmware: Program update failed! (Invalid file content)"

Varken RRC-1258-CRC_v2.20_2010-09-14.bin eller RRC-1258-CRC_v2.20_2010-09-24.bin

Jag har hw version 3

Någon idé?

SM6VTT:
Ryckte ur nätverksuttaget och radion. Stängde av antivirusprogramvaran, laddade ner filen på nytt och körde in den via usb och Setup manager... "show terminal" var igång

Nu säger den att den har kört in den men det är fortfarande den gamla som ligger kvar efter omstart...

Skall det vara så?? ;-)

Jan (Microbit):
Du verkar ha fått en envis RRC på din hals  ;) (Eller en olycklig kombination av PC/webbläsare och RRC)

Kan du testa USB-uppgradering utan att ha "Show terminal" igång? Den kräver nämligen en del "resurser".  Testa även gärna med olika webbläsare, IE verkar vara den "minst kompatibla" om man så säger...

Vad du har för dator och Windows-version kan också vara bra att veta.

SM6VTT:
Jag gjorde uppdatering på kontroll änden utan problem. Samma dator och samma fil, utan problem. Gjorde precis på samma sätt.

Utan "Show terminal" fungerade det inte alls. Den sa att det var korrupt fil eller nåt liknande.

Den hade betett sig lite konstigt det sista, det var därför jag skulle uppdatera den. Nu har det skitit sig totalt för nu kommer jag inte åt den via USB heller, verkar som om det blev nåt fel i sista uppdaterings försöket...

Väntar svar från Micke, om ingen annan har nåt förslag...??

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version